Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Politiek  (gelezen 6358 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: Politiek
« Reactie #45 Gepost op: 25-03-2010, 17:32 »
Vind persoonlijk een strandrit leuker,ben daar niet vies van, IJmuiden naar den Haag is net leuk voor de meesten met een klein tankje, onder de pier door, en dan aan't eind het centrum in, hardstikke leuk, ook voor't publiek!
 


Post Merge: 25-03-2010, 17:34
Zo'n kort stukje ???

moet jij niet studeren?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Politiek
« Reactie #46 Gepost op: 25-03-2010, 17:37 »
Je zult voor een protestmars wel een vergunning moeten aanvragen.

En alvast een tip; rijd niet door zout water want alles gaat naar de kl*ten!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: Politiek
« Reactie #47 Gepost op: 25-03-2010, 18:01 »
Ja moet wel een beetje officieel gebeuren anders heeft het geen zin, ik zal het eens navragen, we hebben een agent in de club en die zal ongetwijfeld zeer bereid zijn om eens uit te leggen hoe dat zit, maar voor wat het strandrijden betrefd ik geloof niet dat daar een verbod op ligt, en we moeten het vanzelfsprekend op een werkdag doen, in het weekeinde werken ze denk ik niet op het binnenhof

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Politiek
« Reactie #48 Gepost op: 25-03-2010, 18:11 »
Op vrijdag.

En dan pakken we de nieuwe auto van JP als hindernis / jump 8)

Die heeft hij tóch niet meer nodig!

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Politiek
« Reactie #49 Gepost op: 25-03-2010, 18:15 »
Maar margirus, wat zou jouw plan van aanpak zijn als je voor de lobby-optie kiest?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: Politiek
« Reactie #50 Gepost op: 25-03-2010, 18:30 »
Voor degene die hier wat in ziet, zie allroad ritten en evenementen.
Gelobbied is er naar mijn mening genoeg in het verleden, voorbeelden zijn oa de crossbanen in Amsterdam en het westelijk havengebied, Heemskerk en vele anderen, toen hielp dat niet, er werden vele beloftes gemaakt, maar die moeten ze tot op de dag van vandaag nog nakomen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Politiek
« Reactie #51 Gepost op: 25-03-2010, 18:36 »
Ze moeten nu hun verkiezingsprogramma's schrijven, dus wie weet komen jouw punten er wel in?

1. Geen crossterreinen meer wegsaneren
2. Alle bestaande crossterreinen krijgen via de Crisiwet een permanente vergunning, zonder milieugeleuter
3. Geen natuurterreinen meer afsluiten voor sportieve recreanten op wielen
4. De bestaande voorraad oranje restrictievere borden van Staatsbosbeheer worden symbolisch opgestookt in één grote container op het hoofdterrein van Staatsbosbeheer te Wageningen
5. De benzineprijzen moeten omlaag!

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Politiek
« Reactie #52 Gepost op: 25-03-2010, 18:40 »
Voor degene die hier wat in ziet, zie allroad ritten en evenementen.
Gelobbied is er naar mijn mening genoeg in het verleden, voorbeelden zijn oa de crossbanen in Amsterdam en het westelijk havengebied, Heemskerk en vele anderen, toen hielp dat niet, er werden vele beloftes gemaakt, maar die moeten ze tot op de dag van vandaag nog nakomen
Maar iggy, waarom nu ineens een protestmars? Waar protesteer je tegen? Ik vind dat je wat specifieker moet zijn dan: "we worden in een hoekje gedrukt". Kunnen we de protestmarsen niet bewaren voor het geval het echt verkeerd gaat? Zoals het op het moment dat ze een zelfde soort bosdecreet als in belgie er doorheen willen drukken.

@ noppy, je bent te laat, de programma's zijn al geschreven.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: Politiek
« Reactie #53 Gepost op: 25-03-2010, 18:50 »
Jouke, persoonlijk vindt ik dat we al ver genoeg in een hoek gedrukt zijn als ik de heden ten daagse situatie vergelijk met zo'n pak 'm beet 30 jaar geleden, ik heb een tijdje in de VS en Canada gewoont en daar hebben ze die problematiek aangepakt door specifieke ATV trails aan te leggen, dat zou hier in Nederland ook kunnen, een stimulans zijn voor de branche, en goed zijn voor de werkgelegenheid, en zelfs gedeeltelijk een stukje fileproblematiek kunnen oplossen.
Daar noem ik al zo een paar politiek verantwoorde punten op, je hoeft er niet mee eens te zijn, maar ik schrok wel een beetje van de situatie zoals die nu is toen ik zo'n drie jaar geleden hier weer voet aan wal zette, vond het werkelijk erg onredelijk zoals off road recreanten in Nederland behandelt worden, terwijl het elders gestimuleert wordt.

Post Merge: 26-03-2010, 07:50
Ze moeten nu hun verkiezingsprogramma's schrijven, dus wie weet komen jouw punten er wel in?

1. Geen crossterreinen meer wegsaneren
2. Alle bestaande crossterreinen krijgen via de Crisiwet een permanente vergunning, zonder milieugeleuter
3. Geen natuurterreinen meer afsluiten voor sportieve recreanten op wielen
4. De bestaande voorraad oranje restrictievere borden van Staatsbosbeheer worden symbolisch opgestookt in één grote container op het hoofdterrein van Staatsbosbeheer te Wageningen
5. De benzineprijzen moeten omlaag!


Mooie punten, en de oude crossbanen weer in ere herstellen!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Politiek
« Reactie #54 Gepost op: 26-03-2010, 08:30 »
Ik ben begonnen met de plaatselijke (grootste) krant aan te schrijven.

Betreft: Uitnodiging mee te rijden met een off-road rit door Drenthe.
 
Beste mensen,
 
Wie van de sportredactie heeft de moed om met mij een rit te maken over Drentse zandpaden? Het wordt tijd dat mijn/onze hobby eens vanuit een ander perspectief wordt belicht dan uitsluitend de negatieve kant. Er is een hoop onrust onder de duizenden off-road motor maatjes. Vele zandpaden worden gesloten waardoor menigeen het bos als uitwijkplaats neemt. Dat is natuurlijk nooit de bedoeling geweest van het afsluiten van openbare onverharde wegen en werkt averechts.
 
Ik heb eventueel een off-road motor te leen maar achterop is ook geen probleem.
 
Zie ook:http://www.codegroen.com/index.php?option=com_content&view=article&id=78:reacte-cg-lc&catid=3:newsflash
 
en http://www.codegroen.com/index.php?option=com_content&view=article&id=60&Itemid=71
 
Vriendelijke groet,
 
Blitskikker (uiteraard mijn eigen naam)
Vandaag begint het!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Politiek
« Reactie #55 Gepost op: 26-03-2010, 08:41 »
Goede actie!
Ik ben heel benieuwd naar de reactie en als het zover is natuurlijk het krantenbericht.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Politiek
« Reactie #56 Gepost op: 26-03-2010, 11:07 »
Maar margirus, wat zou jouw plan van aanpak zijn als je voor de lobby-optie kiest?
zo deze discussie gaat snel zeg, ik ben ook niet elke dag op arm.
ik heb wel een redelijke duidelijke mening maar om dit op poten te zetten ben ik nie eg de aangewezen persoon.
heb er geen geduld voor.
ik zou wel de publiciteit zoeken, proberen een positief beeld neer te zetten van off road rijders.
om te beginnen de diverse motorbladen te intresseren in deze tak van sportieve vrije tijds besteding.
daarna lokale kranten en zo verder
ik vind de discussie de goed kant uit gaan, en wil me inzetten daar waar ik kan.
dit is meestal in de uitvoerende taken, zoals bijvoorbeeld orde houden bij eventuele geregelde acties
wil graag tijd en energie er in steken
groetjes
ron

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: Politiek
« Reactie #57 Gepost op: 27-03-2010, 09:28 »
Ik ben begonnen met de plaatselijke (grootste) krant aan te schrijven.

Betreft: Uitnodiging mee te rijden met een off-road rit door Drenthe.
 
Beste mensen,
 
Wie van de sportredactie heeft de moed om met mij een rit te maken over Drentse zandpaden? Het wordt tijd dat mijn/onze hobby eens vanuit een ander perspectief wordt belicht dan uitsluitend de negatieve kant. Er is een hoop onrust onder de duizenden off-road motor maatjes. Vele zandpaden worden gesloten waardoor menigeen het bos als uitwijkplaats neemt. Dat is natuurlijk nooit de bedoeling geweest van het afsluiten van openbare onverharde wegen en werkt averechts.
 
Ik heb eventueel een off-road motor te leen maar achterop is ook geen probleem.
 
Zie ook:http://www.codegroen.com/index.php?option=com_content&view=article&id=78:reacte-cg-lc&catid=3:newsflash
 
en http://www.codegroen.com/index.php?option=com_content&view=article&id=60&Itemid=71
 
Vriendelijke groet,
 
Blitskikker (uiteraard mijn eigen naam)

Vindt ik een mooi initiatief, ben benieuwd of ze in Drenthe nog een beetje offroad minded zijn?
dan richt ik als vereniging wel, zandpaden.nl op.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Politiek
« Reactie #58 Gepost op: 27-03-2010, 13:07 »
zandpaden.nl op.

En waar denk je dat www.zandpaden.nl op uitkomt??  :P

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Politiek
« Reactie #59 Gepost op: 27-03-2010, 13:56 »
En waar denk je dat www.zandpaden.nl op uitkomt??  :P
;D ;D