Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Protestrit naar den Haag (binnehof) geschikt voor enduro's en allroads  (gelezen 1158 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Route en datum nader te bepalen,
Wie is er bereid om mee te rijden en onderkent de recreatie problematiek die wij sedert einde jaren negentig in steeds toenemde mate ondervinden, vind je ook dat we te veel in een hoek worden gedrukt, wij willen graag op deze manier de aandacht op ons vestigen.
Ben je bereid mee te rijden laat dit vrijblijvend via dit topic horen, 't zou mooi zijn als we met zo'n 500 noppenbroeders richting binnenhof kunnen rijden

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
mee rijden sowieso maar heb weinig politieke ingangen om verder iets te kunnen betekenen...
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Ja hoor ik Brom graag mee!

Alleen met een klein voorbehoud v.w.b. de datum: ik werk met name zomers in het buitenland. Maar als het even kan wil ik wel deel uitmaken van een meute bikers op het Malieveld!

Grtz, Harm
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Ik doe mee, mits de rit niet langer is dan 60 km.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
ha ha ha kleine tank.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Ik doe mee, mits de rit niet langer is dan 60 km.
Geen smoesje, lange rit, je kan wel bij mij aftappen ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
ha ha ha kleine tank.

Als ik een andere motor moet slepen door 't zand dan red ik 't niet met de brandstof.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Doen ze van het MAG nog iets?

Dit weet ik nog goed:

En toen reden we in het jaar 2000 met 25.000 motorrijders in drie colonnes vanuit Amsterdam, Rotterdam en Utrecht naar het Malieveld in Den Haag. Alle grote snelwegen van Nederland zaten verstopt met motoren en politici wilden maar wat graag op het Malieveld gezien worden. Motorrijders bleken opeens ook kiezers te zijn en iedereen was het met ons eens: motoren veroorzaken geen files (tenzij we met 25.000 tegelijk gaan rijden natuurlijk), we vervuilen niet extra doordat we stil staan en parkeerproblemen hebben we ook al niet. Tweede-Kamerleden Harry van Bommel (SP) en Wim van de Camp (CDA) spraken en toenmalig MAG-voorzitter Kees Meijer sprak en wat waren we het met zijn allen eens. Wat voor wat oudere, al dan niet benevelde hippies (wie lacht daar?) het popfestival in Kralingen in 1970 was geweest, was voor motorrijders de Demorun tegen rekeningrijden in 2000. Dit jaar was op de beurs in Utrecht op de MAG-stand het rekeningrijden het gesprek van de dag, de beslissing over ons al dan niet deelnemen aan de kilometerheffing zou diezelfde week nog vallen. Vaak hoorden we de mensen dan ook trots vertellen dat ze er die bewuste dag in 2000 in Den Haag bij waren geweest. Dat vertellen ze vast later ook aan hun kleinkinderen. Het MAG-protest op het Malieveld kwam overigens niet uit de lucht vallen: een jaar eerder, op 29 september 1999 had de MAG al een petitie tegen rekeningrijden aangeboden aan de Vaste Tweede-Kamercommissie voor Verkeer en Waterstaat. Met de petitie kon toenmalig MAG-voorzitter Kees Meijer ook het indrukwekkende aantal van 22.552 handtekeningen van motorrijders aanbieden.




Waar blijft de tijd... :D


Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Ja hoor, ik doe mee.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
ik wil wel meedoen, maar vind de "reden" een beetje vaag. Bij de demo-runs was het een echt thema.(the good old days  :'(  ) De reden: recreatie problematiek die wij sedert einde jaren negentig in steeds toenemde mate ondervinden, vind ik niet duidelijk genoeg.
rijden we:
  • voor crossbanen (of de sluiting daarvan) edit: zeker in NH
  • voor allroadwegen (of afsluiten daarvan)
  • voor offroadritten (en het steeds moeilijker worden voor vergunningen)
  • apk voor motoren
en datum is belangrijk....
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2349
Noem het een OTR-rit ipv een protestrit en er komen zo 500 man opdagen. Verzamelen bij de kuil en dan over het strand naar Den Haag? Het liefst op een warme dag, zodat we zo veel mogelijk "sympatisanten" op de route hebben  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
en kijk...ik ben dan de de eerste die me bij deze gelijk inschrijft voor deze OTR  :D
Noem het een OTR-rit ipv een protestrit en er komen zo 500 man opdagen. Verzamelen bij de kuil en dan over het strand naar Den Haag? Het liefst op een warme dag, zodat we zo veel mogelijk "sympatisanten" op de route hebben  :D
Grz. Jeroen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
We moeten dan wel afspreken dat we alleen in het rulle zand rijden en niet bij de vloedlijn; dat zit vol met wandelaars en dan krijg je nooit een vergunning.

En een OTR er van maken is niet praktisch; je hebt geen medische begeleiding. Gewoon max 70km/u in het rulle zand moet genoeg zijn.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Of door de berm van de A12 naar u-dorp...
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.