Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.  (gelezen 6200 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Speciaal voor de AllRoad Maniacs leden en nieuwkomers!! :)

Er is een mogelijkheid om een beginners en gevorderd beginners Off-Road training op te zetten voor diegene die daar interesse en behoefte voor heeft! Doel van deze training is om vertrouwd en zeker op je motorfiets aan de ritten mee te doen en met een goed gevoel en controle ze uit te rijden en ook als je zelf op avontuur gaat natuurlijk.
De kosten zijn 50 euro per dag inclusief verzekering e.d.!
Het zijn totaal 2 dagen. 1e dag is op de crossbaan in Utrecht. Je gaat daar je bochtentechniek leren, zandtraining, houding, zit, bediening(even beknopt) en voor de beginners de basisbeginselen van het Off-Road rijden.
Dag 2 is ook waarschijnlijk in Utrecht en is het vervolg van dag 1, dan ga je leren snelheid maken en verder de techniek toepassen.
Het zijn ochtenddelen van 4 uur, verdeeld in 3 sessies en daarna kan je vrij rijden op de baan met de techniek die je geleerd hebt en je lekker uitleven!

De cursus wordt gegeven door Carlo Hulsen (die de wat gevorderde rijder onder zich neemt) en Andre Verpalen (die de beginners onder zich neemt).
Het advies is wel om met een geschikte machine te komen op noppen.
Ik moet nog even informeren of de wat lichtere 1 cilinder All-Road op noppen wel kan. Een GS of SuperTenere of een andere zware All-Road is te zwaar op deze dagen.
Voor diegene zijn er 5 KTM enduro's te huur voor 75 euro p/st voor 1 dag incl. brandstof en zullen daar voor jou klaar staan. Dit zijn machines van een 250 t/m 530. Ook is er misschien een mogelijkheid voor helm, laarzen, kleding en protectie te lenen.

Het plan is om dit op een woensdagochtend te gaan geven, omdat dat de baan dan de hele dag beschikbaar is en de 2 instructeurs dan tijd hebben. Daana, in de middag, kan je vrij rijden op deze baan.

Eventuele opties zijn voor lesdag 1 ergens een woensdag in half mei en de lesdag 2 (vervolgopleiding dag 1) ergens een woensdag half juni. Exacte data's komen nog bij genoeg interesse.
Bij heel slecht weer gaat de training niet door omdat je dan niet zo goed kan oefenen, en zal verplaatst worden.
Dit zou door kunnen gaan vanaf 10 deelnemers tot een maximum van 15 deelnemers.

Meer details over de inhoud van de training volgen nog bij voldoende animo! Ik ga nu even peilen of er genoeg interesse is.

Dus lijkt je het wat? Laat dan hier een reactie achter. Zoals ik al eerder zei bij 10 deelnemers zou het plan kunnen gaan draaien en komt er meer info. ;)


Gr. Johan.

Update: Data's zijn bekend. Het gaat worden op woensdag 12 Mei en woensdag 23 Juni !!!
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #1 Gepost op: 09-04-2010, 00:59 »
:( Waarom geen Allroadtraining? Zijn wel leuke prijzen voor een training moet ik zeggen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #2 Gepost op: 09-04-2010, 01:14 »
Stel het hebt een All-Road, en je neemt een enduro erbij. En je merkt dat je 'm toch als een All-Road berijd, gedegen. En je wilt dat op OTR ritten tempo gaan rijden... ;)
Of techniek en controle op snelheid met een enduro krijgen. Of techniek oefenen die je met je All-Road kan gebruiken.
All-Roads moet ik echt even informeren of dat kan. Het is een harde crossbaan dat ik weet.


Gr. Johan.



Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #3 Gepost op: 09-04-2010, 07:18 »
Ik zou niet gaan trainen met je allroad; die fout heb ik jaren geleden ook gemaakt en je ziet wat daar van komt :D

Met een ranke lichte enduro leer je de techniek heel makkelijk, daarna kan je altijd één rondje doen aan het einde van de dag met je AR.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #4 Gepost op: 09-04-2010, 07:36 »
Vind het niet erg om eens een goede training te hebben zonder al die zware GS'en voor me.  :P

Soms best frustrerend om een groot bedrag neer te tellen voor een training en dat je vervolgens de helft van de tijd zit te wachten tot je groep de motors weer eens heeft opgeraapt.

Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 251
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #5 Gepost op: 09-04-2010, 08:25 »
ik doe graag mee,  8)
Zit alleen nog ff te twijfelen of ik een volbloed enduro wil huren voor 1 of allebij de dagen.
 
graag ruim van te voren aangeven welke woensdagen het worden, ik moet mijn werk agenda leeg houden dan.
 
Mooi initiatief!

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #6 Gepost op: 09-04-2010, 10:07 »
Zet mij ook maar op de lijst geintresseerden. Moet tzt wel even check of ik op de data kan.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #7 Gepost op: 09-04-2010, 10:52 »
hi Johan,.

goed initiatief, ben al een tijdje op zoek naar een training op de baan, dus graag voor groepje 2!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 142
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #8 Gepost op: 09-04-2010, 14:14 »
hier nog een groep 2 deelnemer
(ff onder voorbehoud van de data)
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #9 Gepost op: 09-04-2010, 15:21 »
Ik zou niet gaan trainen met je allroad; die fout heb ik jaren geleden ook gemaakt en je ziet wat daar van komt :D

Met een ranke lichte enduro leer je de techniek heel makkelijk, daarna kan je altijd één rondje doen aan het einde van de dag met je AR.
:stupid:
Post Merge: [time]vr 09 apr 2010 13:23:12 GMT-1[/time][/color][/size]
Met groep 2 bedoelen jullie dag 2? De vervolgtraining zeg maar?

En de bedoeling is inderdaad om met een lichte machine te trainen. Je gaat echt trainen op snelheid!
Als ik 10 of meer deelnemers heb dan komen er definitieve data's. De 2 data's zouden ook alle 2 een maand op kunnen schuiven. Maar dan ga je al naar de vakantietijd....


Gr. Johan
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #10 Gepost op: 09-04-2010, 15:48 »
ik bedoelde met groep 2 de "met wat ervaring groep", hoe meer dagen hoe beter ;)  mei/juni lijkt mij prima!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #11 Gepost op: 09-04-2010, 16:45 »
Mooi man  ;D . Doe maar voor mij en m'n zoon, op voorwaarde (voor hem) dat het in de schoolvakantie valt.
Da's dan:
1 man met weinig ervaring en een KTM adv950  8)  : dus huur KTM erbij.
1 man met supermoto wedstrijdervaring en geen motor  :-\  : dus huur KTM erbij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #12 Gepost op: 09-04-2010, 19:43 »
Update!

Op de eerste dag neemt Andre Verpalen de beginners voor zijn rekening en Carlo Hulsen de gevorderde voor zijn rekening. Op de 2e dag is de opzet eigenlijk het zelfde als de eerste. Maar het kan ook eventueel voor de groep die dag 1 heeft gedaan een vervolg worden, oftewel vervolg beginner en vervolg gevorderde.
Ligt maar net aan de animo, voor 1 dag of een 2 daagse training, dus met vervolg. :D

Een All-Road is niet geschikt voor deze training bij navraag. Je gaat sprongen maken ed. (je vering trekt het niet...misschien een 950/990 adv. met dikke WP vering wel bij de beginners) En je leert de techniek veel beter op een lichte machine.

Als er genoeg animo voor is, dus minimaal 10 man en tot en met 15 man, dan gaan er data's vastgesteld worden en eventueel de wensen voor 1 dag elk de zelfde training of 2 daagse training. Dan komt er ook de inschrijving. ;)
Het is nu puur even peilen wie wil en welke training en de data's (denk wel mei-juni).


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #13 Gepost op: 09-04-2010, 19:54 »
Woensdag 5 mei al een mogelijkheid? Dan zijn de meeste sowieso vrij.
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #14 Gepost op: 09-04-2010, 20:03 »
Woensdag 5 mei al een mogelijkheid? Dan zijn de meeste sowieso vrij.

Is wel een goeie! Neem ik even mee! Bedankt!


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!