weet niet of het verstandig is maar ik heb dit naar promotor gestuurd.
quote
geachte redactie promotor
ik ben een trouwe lezer van uw blad en ben een tevreden lezer.
naast het on road rijden vind ik het zeer leuk om off road te rijden,
en dan niet op een crossbaan maar wel legaal zoveel mogelijk niet
verharde wegen , paden , etc.
dus na het laatste nr binnen hebben gekregen was ik hoogst verbaasd
om te zien dat in het volgende nr een 800 km lange legale offroad
tocht wordt aangeboden.
in de eerste plaats omdat promotor nauwelijks aandacht besteed aan onverhard (en kom niet aan met artikelen over de stevio en soortgelijke motoren want die kan ik niet serieus nemen als offroad/allroad)
Maar in de tweede plaats ben ik verbaasd omdat ik als liefhebber weet hoe moeilijk het is om zo, n lange tocht samen te stellen en dan zeker legaal.
wij zetten al jaren een 1000km offroad tocht uit door nederland(legaal)
en hebben daar veel, heel veel werk mee.
een tiental (vrijwillige) route controleurs bekijken/controleren/veranderen de route daar waar nodig.
deze tracks komen uit een zeer gemotiveerd gezelschap die voor de route
klaar is een veelvoud hebben gereden om alles goed te laten verlopen.
daarnaast werken we samen met de stichting code groen om bijv
geluidsmetingen te doen om overlast te voorkomen.
verder laten wij maar 40 man toe , alweer om overlast te voorkomen.
het zal u vast wel opgevallen zijn dat offroad rijden in nederland een
hoekje zit waar de klappen vallen.
diverse nederlandse stichtingen doen er alles aan om al het gemotoriseerd verkeer in buiten/bos gebieden aan banden te leggen.
wij proberen met veel goodwill (bijv stoppen voor ruiters ) en geluids
normen onze sport aanvaardbaar te houden (ook door wildcrossers aan te spreken en op hun gedrag te wijzen) maar ik vrees nu dat door aanbieden
openbaar maken van 800km onverhard, dat er veel goodwil verloren kan gaan.
natuurlijk vind ik het geweldig dat er eindelijk eens wat positieve aandacht naar onze hobby uitgaat, maar ik vrees tegelijkertijd dat
het weer de zoveelste reden voor de "tegenstanders" kan zijn om weer
meer afsluitingen er door te drukken.
hopelijk maak ik me druk om niks maar het zou fijn zijn als jullie
voor publicatie bijv eens contact opnemen met stichting code groen
en eens een gesprek met hun te voeren en daar bijv ook wat aandacht aan willen geven in het blad.
ben eigenlijk wel benieuwd of ik iets terug hoor van ze
rene