Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 800 km route in NL  (gelezen 29323 keer)

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: 800 km route in NL
« Reactie #30 Gepost op: 29-07-2010, 22:06 »
Openbare onverharde paden staan op iedere kaart van Nederland.. :D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: 800 km route in NL
« Reactie #31 Gepost op: 19-08-2010, 12:23 »
nou , de promotor is binnen.
 
de route is toegangekelijk voor allroad motoren met een ondergrens
van 600cc, dus geen enduro s gewenst.
verder wordt die opgespiltst in 6 delen , met lengtes varierend van 119
tot 198 km.
de 2 langste delen (189 en 198 km) worden in 2 dagen gereden ivm de lengte.

tijdens de route "leer je de fijne kneepjes" van 2 instructeurs
(vincent gaus en jan kremers)
 
kosten 60€ per persoon /per dag, met een max van 20 deelnemers.
 
verder is er te lezen dat ze extreem veel tijd hebben besteed om de route legaal te houden en zie ik op een bijgevoegd plaatje dat er voornamelijk
langs de oostgrens van nederland word gereden.
 
rene
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: 800 km route in NL
« Reactie #32 Gepost op: 19-08-2010, 12:54 »
Het leek erop dat ze een route gingen vrijgeven, maar dat is dus niet zo..
Eigenlijk is het dus gewoon een reclame praatje voor een Ad Ketelaars achtige organisatie..
En bij Ad kan je voor 15 euro per dag mooie routes rijden!
 
Krijg je er alleen geen instructeur bij..
 
En het is dus ook geen off road maar een allroad route..
Er zit nogal wat verschil tussen van ik met m'n R1100GS kon en wat ik nu met m'n DRZ doe..
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: 800 km route in NL
« Reactie #33 Gepost op: 19-08-2010, 14:37 »
http://www.promotor.nl/published/prm/content/pages//2010/routes/aanmodderen/01.nl.html

lijkt toch DE route te zijn

Citaat
AANMODDEREN
996 km offroad door Nederland
 Allroads zijn een grote hit. BMW spint al  jaren garen bij hun GS en inmiddels hebben alle andere grote merken er  ook eentje in huis. Met de meeste kun je er de ongebaande paden mee  verkennen. Maar weinig motorrijders doen dat. Gebrek aan ervaring?  Daarom gaan we het komende half jaar offroad door Nederland. Daarvoor  hebben we een legale offroad route uitgezet, die in Groningen start en  in eindigt westelijk van Eindhoven. 
<>
   Na een keer offroad rijden ben je verkocht.  Het is uitdagend, spannend en ook fysiek. De snelheid ligt meestal laag,  omdat je al je aandacht nodig hebt voor het pad. Waar liggen de  obstakels en hoe stuur ik er langs? En je houdt natuurlijk een tempo aan  waarmee je de boel heel houdt. Maar het mooiste van offroad rijden is  toch wel dat je op plekken komt waar je nog nooit bent geweest. Mooie  plekjes in Nederland, midden in de natuur. Plekjes ook waar je door  natuurgenieters niet wordt weggekeken met je motor, want de route is van  de eerste tot de laatste meter legaal. De routes rijden we met de GPS  op het stuur, volgens een track.

   LEGALE OFFROAD Omdat we de boel niet voor anderen willen  verzieken én omdat we rekening houden met de omgeving waarin we rijden,  hebben we extreem veel tijd gestoken in het speuren naar paden waar je  met de motor nog ofrroad mag rijden. En dat is gelukt: dik 900 kilometer  motorlol ligt in het verschiet. Het hele traject knippen we op in zes  deelroutes. Dus in de komende zes nummers kun je een route verwachten.  En we nodigen je van harte uit mee te rijden. Wel hebben we het aantal  deelnemers per tocht gemaximeerd op 20 motoren.

   MET CURSUS De routes hebben we zo uitgezet dat ze te  doen zijn voor zware allroads als de Super Ténéré, GS en Multistrada.  Sterker: deze fietsen zien we liever aan de start dan lichte enduro’s en  crossers. Maar laten we stellen dat de ondergrens ligt bij 600cc. Dus  Ténéré’s en Transalpen zijn ook welkom. Tijdens de route krijg je de  fijne kneepjes van het offroad rijden bijgebracht door Jan Kremers en  Vincent Gaus, ANWB motor-instructeurs.

Post Merge: 19-08-2010, 14:42
start ook vanaf stadspark grun

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: 800 km route in NL
« Reactie #34 Gepost op: 19-08-2010, 14:47 »
Lekker ook die kaart op de site, een beetje geduld en natekenen en volgende week staat de Midsummer1000 route openbaar op internet :(

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: 800 km route in NL
« Reactie #35 Gepost op: 19-08-2010, 14:51 »
Lekker ook die kaart op de site, een beetje geduld en natekenen en volgende week staat de Midsummer1000 route openbaar op internet :(
Ik heb 'm al op mijn computer staan. Niks overtekenen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: 800 km route in NL
« Reactie #36 Gepost op: 19-08-2010, 14:51 »
Lekker ook die kaart op de site, een beetje geduld en natekenen en volgende week staat de Midsummer1000 route openbaar op internet :(
Als Freek dit ziet, en nog commercieel exploiteren ook :(

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: 800 km route in NL
« Reactie #37 Gepost op: 19-08-2010, 14:53 »
LOL! Ik heb alle 6 de routes al op mijn computer. Sorry promotor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: 800 km route in NL
« Reactie #38 Gepost op: 19-08-2010, 14:57 »
heb die promotor niet maar wat ik begrijp is dat het vanuit de ANWB wordt gegeven?
Des te beter als er gezeik van komt bij de ANWB kunnen ze zich eens richten op een allroad lobby

Offline member

  • *****
  • Berichten: 250
Re: 800 km route in NL
« Reactie #39 Gepost op: 19-08-2010, 15:16 »
heb die promotor niet maar wat ik begrijp is dat het vanuit de ANWB wordt gegeven?
Des te beter als er gezeik van komt bij de ANWB kunnen ze zich eens richten op een allroad lobby

Inderdaad, heibel hierover kan een mooie aanleiding zijn om het wederzijds begrip weer even een zetje te geven, dit keer op het 'terrein' van de ANWB.
Aan de ene kant gun ik iedereen deze lekker lange en ongetwijfeld mooie route, aan de andere kant hoop ik dat 'die lui die het altijd voor de rest verpesten' zich een beetje koest houden... Het zou toch mooi zijn als het niet langer nodig is om mooie routes angstvallig geheim te houden!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: 800 km route in NL
« Reactie #40 Gepost op: 19-08-2010, 15:19 »

Inderdaad, heibel hierover kan een mooie aanleiding zijn om het wederzijds begrip weer even een zetje te geven, dit keer op het 'terrein' van de ANWB.
Aan de ene kant gun ik iedereen deze lekker lange en ongetwijfeld mooie route, aan de andere kant hoop ik dat 'die lui die het altijd voor de rest verpesten' zich een beetje koest houden... Het zou toch mooi zijn als het niet langer nodig is om mooie routes angstvallig geheim te houden!

Dream on, reken maar dat veel van die paden nu snel dicht gaan. De ANWB heb je nooit iets aan gehad. Stelletje geld binnenhalers zijn het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: 800 km route in NL
« Reactie #41 Gepost op: 19-08-2010, 15:26 »
LOL! Ik heb alle 6 de routes al op mijn computer. Sorry promotor.

Binnenkort de "jouke 800" organiseren?  ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: 800 km route in NL
« Reactie #42 Gepost op: 19-08-2010, 15:40 »
Dream on, reken maar dat veel van die paden nu snel dicht gaan. De ANWB heb je nooit iets aan gehad. Stelletje geld binnenhalers zijn het.

als bewoners van de betrfende paden ontdekken dat er zo'n grote (commerciele!) route is die over 'hun' weg gaat dan kun je er donder op tegen zeggen dat ze de volgende dag al bij hun gemeentehuis op de stoep staan en om verbodsborden gaan vragen :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: 800 km route in NL
« Reactie #43 Gepost op: 19-08-2010, 15:48 »
Tja Zot,
Maar mocht het direct hebben te maken met hún gebruik daar van dan hebben zíj daar belang bij..

En tja als iedere keer één route vrij komt waar iedereen direct op duikt dan blijven ze 1 voor 1 sluiten..
zeer zeker niet dat ik er voor pleit om alle meuk maar op internet te gooien maar zo werkt het bovenstaande wel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: 800 km route in NL
« Reactie #44 Gepost op: 19-08-2010, 15:58 »
LOL! Ik heb alle 6 de routes al op mijn computer. Sorry promotor.

tja, ik heb m ook, wel een heeeel snelle verbinding door duitsland...  en idd, groot deel is MS1000... je vraagt je af.....
offroadmotorloos. even.