Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Zware crash  (gelezen 7801 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Zware crash
« Gepost op: 24-07-2010, 21:20 »
Ik ben met JW vandaag naar het circuit van Arnhem geweest om eens te kijken hoe het daar te rijden is. Het was erg droog en stoffig, maar eigenlijk best wel te rijden. Alleen ben ik tijdens het laatste rondje zwaar gecrashed en kan ik voorlopig even niet rijden.... Ik ben net terug uit het ziekenhuis en alles lijkt in orde, hoewel ik volgende week wel even voor controle moet.
Wat is er gebeurd:
Ik reed netjes achter JW en in de twee bocht werden we ingehaald door een super-mx-er. In de derde bocht kon ik hem bijhouden en dat gaf mij best wel een kick. Toen kwam er een springheuvel en ik was niet geconcentreerd genoeg, waardoor ik volgens mij iets scheef landde en mijn rechtervoet van de step schoot. Door het mulle zand ging ik er voorover af, wat op zich niet erg is omdat het mul zand is. Net toen ik dacht goed te landen en alles onder controle te hebben, kreeg ik de motor in mijn rug, maar ook mijn kruis. Vol..... Ik mijn belevingwas ik met mijn schouder op de grond en was ik onderste boven met mijn benen wijd. Ik weet niet precies welk deel va de KTM mij raakte maar, ik voelde enorm veel pijn in mijn kruis. Ik ben direct van de baan af gekropen (op adrealine denk ik) en voelde enorm veel warmte rond mijn ballen en dat andere ding. Het voelde alsof er bloed uit gutste. Toen ik naar beneden keek zak ik ook nog een enorme scheur in mijn broek....
Gelukkig was er direct hulp in de buurt. Twee jongens hebben mijn verzopen motor (met kickstarten..) terug gebracht (waarvoor mijn hartelijke dank!!) en één jongen bleef bij mij. Na een minuut of 5 durfde ik te kijken; blauw, bloed dik en pijn....
Inmiddels kon ik ook nauwelijks meer lopen van de rugpijn. Via het pas ben ik terug naar de auto gelopen. Omdat JW eerst andere afspraken had, was hij met zijn eigen auto gekomen en had ik zijn motor meegenomen op mijn aanhanger. Dat was nu een probleem, want ik kon inmiddels mijn benen ook niet meer optillen zonder van de pijn te vergaan. JW heeft toen beide auto's van het terrein af gereden en zijn auto geparkeerd. Daarna heeft hij met mijn auto mij naar het ziekenhuis gebracht en heeft hij mijn auto naar mijn huis gereden, waar mijn vrouw hem weer naar zijn auto heeft gebracht. Bedankt JW!
In het ziekenhuis leek het ernstiger te zijn dan ik hoopte; er zat bloed in mijn urine en de leverwaarden in het bloed waren sterk verhoogd (wat kan duiden op een kapotte lever). Het rare was dat ik inmiddels pijn kreeg bij mijn milt (die zit aan de andere kant...) Nu is mijn milt al eens gedeeltelijk verbrijzeld geweest, dus die klappen kende ik al. Het vervolgtraject bestond uit een echo in de buik en een bezoek van de internist. Gelukkig leek het op de echo niet gescheurd te zijn. De hoge waarden in het bloed komen waarschijnlijk door de klap die ik heb gekregen en het beetje bloed in de urine heb ik al sinds mijn milt-operatie 27 jaar geleden, althans zo lijkt het (ook in onderzoek in het verleden bleek dit verhoogd te zijn). Ik mocht naar huis maar moet volgende week wel even terug voor controle.
Waar heb ik nu last van:
-Mijn balzak ik ongeveer 4 to 5 keer zo dik als normaal; alles er omheen is beurs en blauw.
-Mijn rugspieren zijn vanaf het midden zo goed als allemaal zwaar gekneusd.
Hoe gek het ook klinkt, maar ik heb het meeste last van mijn rug. Hierdoor kan ik nauwelijks opstaan of zitten. Lopen gaat wel aardig. Volgens de arts krijg ik de komende dagen wel veel pijn. Ik heb lekkere zware pijnstillers gekregen en mag niet autorijden (dat lukt overigens ook niet momenteel).

Ik heb een volledige rugprotectie (van boven to voorbij de stuit), die best wel lastig is omdat die niet in je broek past. Maar ik weet zeker dat als ik die niet om had gehad, dat de schade aan mijn rug (wervels e.d.) wel eens desastreus zou kunnen zijn.
Mijn advies is dus: ga niet met die mx-protectie rijden! Gebruik volledige rugprotectors.

Over mijn ballen maak ik mij minder zorgen; ik ben twee maanden geleden net gesteriliseerd, en dat is nu dus nog eens dunnetjes overgedaan.....

Ik wilde jullie dit verhaal niet onthouden, met name van de rugprotectie!

Fijn weekend! Ik rij de komende dagen even niet, maar zodra het kan ga ik weer naar Arnhem, want ik heb toch wel genoten (vóór de crash dan...)

Grt Marcel
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Zware crash
« Reactie #1 Gepost op: 24-07-2010, 21:24 »
 :o
Tseeses, Klinkt niet best...
Hopelijk houdt je re geen blijvend letsel aan over!

Beterschap!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Zware crash
« Reactie #2 Gepost op: 24-07-2010, 21:27 »
Jeetje Mars,

Dat is eventjes schrikken.

Pas maar op dat de sterilisatie niet ongedaan is gemaakt!

Maar daar hoef je je de komende maand gelukkig geen zorgen over te maken ;)

Heel veel sterkte en wordt snel weer gezond!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Zware crash
« Reactie #3 Gepost op: 24-07-2010, 21:28 »
Man wat een verhaal. Krijg er ook een soort plaatsvervangende pijn van onder m'n navel  :-\
Het beste met je herstel.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Zware crash
« Reactie #4 Gepost op: 24-07-2010, 21:35 »
Beterschap Marcel en sterkte aan je vrouw.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Zware crash
« Reactie #5 Gepost op: 24-07-2010, 22:00 »
Een goeie tok is ook geen overbodige luxe inmiddels. Sterkte man.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Zware crash
« Reactie #6 Gepost op: 24-07-2010, 22:18 »
Auw, het klinkt allemaal heel pijnlijk. Volgens mij krijgt elke vent al pijn onder z'n navel als-ie jouw verhaal leest.
 
Veel beterschap!
 

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Zware crash
« Reactie #7 Gepost op: 24-07-2010, 22:32 »
Mijn god. Sterkte man!

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Zware crash
« Reactie #8 Gepost op: 24-07-2010, 22:42 »
Sterkte!! Dat moet een flinke klap zijn geweest

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Zware crash
« Reactie #9 Gepost op: 24-07-2010, 22:46 »
Was wel een goede enduro training, hè Marcel?  Net zolang doorrijden tot je ballen blauw zijn, nam je wel wat erg letterlijk...  Ff volhouden!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Zware crash
« Reactie #10 Gepost op: 24-07-2010, 22:47 »
Oh. Enne, zijn er foto's gemaakt? En dan niet van je balzak he...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 143
Re: Zware crash
« Reactie #11 Gepost op: 24-07-2010, 23:35 »
Hallo Marcel,
 
Da's zwaar kloten! Beterschap toegewenst. Ik kom binnenkort even oplopen.
 
Groet,
 
Roelof.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Zware crash
« Reactie #12 Gepost op: 24-07-2010, 23:59 »
Hallo Marcel,
 
Da's zwaar kloten! Beterschap toegewenst. Ik kom binnenkort even oplopen.
 
Groet,
 
Roelof.

Haha. Zware kloten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 376
Re: Zware crash
« Reactie #13 Gepost op: 25-07-2010, 01:01 »
Maak hem nou maar niet te veel aan het lachen!!
 
Lachen is pijn hebben....heb ook ooit is een kopstoot van men motor gekregen in mijn edele delen.... en dat is geen pretje ::)  Heb toen ook rode wijn geplast :P :-[
 
Spoedig herstel en genoeg water drinken (als dat al lukt) want pijnstillers en ontstekingsremmers zijn toch niet zo goed voor je nieren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Zware crash
« Reactie #14 Gepost op: 25-07-2010, 02:28 »
Ai sterkte man..
 
Heb ooit m'n zak langzaam zwart zien kleuren 3 dagen na een frontale aanrijding op de motor.. schrik je wel ff..
maar vreemd genoeg heb ik daar toen nooit pijn gevoeld ???
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl