Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011  (gelezen 18071 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #75 Gepost op: 26-12-2010, 21:12 »
Verse foto's in de sneeuw met zijn nieuwe outfit.
 

 
 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #76 Gepost op: 26-12-2010, 22:50 »
Frétigné doet definitief niet mee

Het team van Frans Verhoeven moet het zonder de Fransman David Frétigné doen tijdens de komende Dakar. De ervaren Fransman brak eind oktober tijdens de Rally van Marokko een rugwervel en werd vervolgens geopereerd in zijn eigen land. Hij wordt vervangen door de Braziliaan Ze Helio.
Aderlating
Voor het team is het een zware aderlating om de nummer 5 van de 2010-Dakar te moeten missen. Frétigné verrichtte al vanaf 2004 pionierswerk in de Dakar door als een van de eerste rijders serieus de mogelijkheden van een 450 cc-machine te testen.

Na een jarenlange samenwerking met Yamaha – de nu 40-jarige Frétigné won in totaal acht Dakar-etappes en werd in 2009 derde – sloot hij enkele maanden geleden een deal met het ambitieuze BMW-team waar ook Verhoeven voor rijdt. Zijn crash in Marokko heeft een fikse streep door de plannen van het multi-Europese team gezet waartoe ook de Portugezen Paulo Goncalves en Pedro Bianchi Prata behoren.

Frétigné's vervanger Ze Helio reed eerder in 2010 al de Rally van Brazilië op een BMW. Zonder succes echter, want Ze Helio viel uit.


Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #77 Gepost op: 26-12-2010, 23:14 »
Verse foto's in de sneeuw met zijn nieuwe outfit.
 

 
 


Sexy! :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #78 Gepost op: 31-12-2010, 01:41 »
BA 2011


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #79 Gepost op: 31-12-2010, 12:07 »
Een paar foto's uit BA , met dank aan Marcel Vermeij ,
 

 

 


Post Merge: 31-12-2010, 21:24
Frans laat even zien hoe hij van plan is om morgen het podium af te rijden  ;D
 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #80 Gepost op: 02-01-2011, 21:02 »
Het laatste nieuws van Frans:

Ola Hollandia, we zijn ermee vertrokken!!

Na de lange verbinding die we gisteren na het podium nog moesten afwerken was ik maar net voor donker in het bivouac van Victoria, maar goed ook want ik had niet zo'n goed licht bij me om in het donker te rijden.

Vandaag was het vroeg opstaan om 3.30H want we hadden zo'n lekkere 566 km voor ons vooraleer we aan de proef konden beginnen. De eerste paar honderd vliegen er zo door maar dan sluipt de vermoeidheid er toch in door het vroege uur. Aan het eind van de liaison hebben we dan nog even de banden gewisseld. Ik kende het traject nog van vorig jaar toen we daar die problemen kenden met dat schuim in de injectoren door de sponsjes weet je nog ??

Van bij de start ben ik er volle bak tegenaan gegaan, het was een kwestie van zo lang mogelijk het gas openhouden om de springbulten waarmee de weg bezaaid lag te durven nemen. Dat ging me redelijk goed af en ik haalde enkele andere concurrenten vlot in tot ik achter de Amerikaan Cody strandde. Ik raakte hem niet voorbij en hoewel ik nooit omkijk zag ik in mijn ooghoelen op een gegeven moment mijn ploegmaatje Conçalves opdagen, die ging nog wat sneller en ik liet hem maar passeren als co-BMW rijder.

Even later vond de Portugees dan toch een gaatje en even later glipte ik ook onderdoor bij de Yankee zodat we beiden weer wat opschoven.

Het laatste stuk was echt wel tricky en nadat ik tweemaal was dwars gegaan heb ik wat gas terug genomen. Ik had de indruk dat ik mijn banden helemaal had opgebruikt en misschien te zwaar had belast en dacht even terug aan Despres twee jaar terug, die zag  zijn Dakar verloren gaan in de eerste etappe door een bandenprobleem.  Aan de aankomst gekomen  waren mijn banden nog helemaal OK, het was dus echt de gravel  die me parten had gespeeld. Geen probleem echter , de eerste top tien plaats is binnen en mijn planning is om elke dag een strak  tempo te rijden zonder echt te gaan forceren. Ik ben tevreden dat ik vanavond aan de finish sta met een mooie uitslag die ik nu kan gaan verdedigen. Als je hoort dat Wuf van Ginkel al einde verhaal is, dat Alain Duclos nog op de proef staat met zijn Aprilia waarvan een wiel helemaal aan gort ligt. En dan spreek ik nog niet over Davis Casteu, mijn oude KTM en Vectra maatje die ergens rechtdoor is gegaan, recht het publiek in.

Morgen verwacht ik een hele snelle proef, Ik ga dadelijk aan mijn roadbook werken. ASO houd alles veel meer geheim dan vroeger, dit heeft te maken met de massale belangstelling die de Dakar hier oproept. ASO  wil daarom de routes zoveel mogelijk geheim houden om de toeloop van de massa zoveel mogelijk te beperken . Daarom ook waarschijnlijk dat de Iritrack minder prijs geeft dan voorheen van de trajecten die de volgende dagen worden gevolgd.  Argentinië en Chili is geen Afrika, deze mensen hebben access tot het internet en kunnen bij benadering exact bepalen waar ze moeten zijn om het spektakel van het jaar van op de eerste rijen te volgen. Ze maken er dan een uitstap van met de ganse familie en komen van heinde en verre bivakeren langs de wegen die  ze vooraf zelf bepalen via hun GPS en route gegevens.

Ik ga mij proberen te houden aan mijn eigen planning, gisteren zat ik nog een hapje te eten met de Fransman Esquirol, winnaar van de Gilles Lalay Classic in 1999. Na tien jaar wou hij nog een keertje de Dakar meerijden met zijn vriend Bethys. Nu ligt hij in het ziekenhuis met  weet ik veel wat voor kwetsuren. Hopelijk komt het goed met hem.

Tot morgen, hopelijk met meer goed nieuws .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #81 Gepost op: 02-01-2011, 21:28 »
lijkt er op dat er veel mensen zich op de 1e etappe toch gek laten maken... goed van Frans dat ie zijn eigen plan trekt: De rally wordt pas later beslist, nu bij de eerste 10 is mooi denk  ik!

ps.: Ik verbaas me ten zeerste dat toch heel veel van die goed geprepareerde jongens de eerste dag toch zoveel problemen hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #82 Gepost op: 02-01-2011, 21:33 »
Die Frans staat echt op scherp en heeft z'n kop er duidelijk goed bij.
Na zo'n zware etappe ff snel bovenstaande text uitflappen is wel ape strak!
En dan ook nog goed weten te relativeren. Chapeau!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #83 Gepost op: 04-01-2011, 11:35 »
SHIT , Frans heeft gisteren een straftijd van 10 minuten aan zijn broek gekregen wegens speeding en valt daarmee terug in het klassement van de 10e plek naar de 24e plek , gelukkig is de Dakar nog lang maar Frans zal nu moeten opletten !!!
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #84 Gepost op: 05-01-2011, 12:47 »
Dakar 2011, stage 3
1. Coma (ESP), KTM
2. Depres (FRA), KTM  02:21 Minuten Rückstand
3. Goncalves (PRT), BMW Motorrad by speedbrain, 03:36
4. Pain (FRA), Yamaha, 04:34
5. Faria (PRT), KTM, 05:46
6. Ze Helio (BRA),  BMW Motorrad by speedbrain, 07:02
7. Viladoms (ESP), Yamaha, 08:22
8. Rodrigues (PRT), Yamaha, 09:18
9.Casteu (FRA), Sherco, 10:01
10. Pedrero Garcia (ESP), KTM, 10:53
19.Verhoeven (NED),  BMW Motorrad by speedbrain, 22:20
34. Bianchi Prata (PRT),  BMW Motorrad by speedbrain, 38:14


2011 Dakar Overall standings
1.Depres
2.Coma, 00:14 Rückstand
3.Faria, 09:38
4.Goncalves, BMW Motorrad by speedbrain, 10:43
5.Ze Helio, BMW Motorrad by speedbrain, 16:07
17. Verhoeven, BMW Motorrad by speedbrain, 42:05
31. Bianchi Prata, BMW Motorrad by speedbrain, 1:14:38
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #85 Gepost op: 05-01-2011, 14:54 »

 1最幸福的车手.jpg (2011-1-2 09:06, 92.38 K,下载次数: 1) 1 gelukkigste chauffeur Jpg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #86 Gepost op: 05-01-2011, 15:14 »
vindt toch wel snee voor Frans, Hij heeft die motor ontwikkeld en nu door speeding ticket staat hij niet in de top 10, terwijl hij  daar wel hoort! Weet niet of het mogelijk is, maar ik hoop dat hijde komende dagen weer kan opklimmen naar top 10!

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #87 Gepost op: 05-01-2011, 15:21 »
19e plaats van gister hielp ook niet echt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #88 Gepost op: 05-01-2011, 15:28 »
FRANS NIET ECHT HAPPY IN JUJUY.
woensdag, 05 januari 2011 15:01   
Zoals verwacht onder de rechtstreekse reportage was Frans niet erg spraakzaam na een etappe met zware gevolgen voor het klassement.

Na de penalty die hij 's avonds laat om de oren kreeg begon het al helemaal mis te gaan in de etappe naar Jujuy.

"Ik had niet verwacht om dit jaar ook weer straftijden op te lopen, ik probeer me zo goed mogelijk aan de normen en de snelheid te houden , ergens moet ik te laat op de remmen zijn gegaan maar sla me dood ..... ik zou echt niet weten waar of wanneer!

Omwille van deze zware tegenslag was ik vanmorgen nog altijd helemaal over de z...k toen we aan de start stonden en ik baal er nog steeds van eigenlijk. Ze stelden me achter Henkie Knuiman op , met nog anderhalve minuut en zo'n minkukel of twee daartussen!

Ik ben dan ook helemaal voluit van start gegaan, in de hoop dat ik daarmee wat tijd zou kunnen goedmaken, ik weet dat Henk altijd wat meer tijd nodig heeft om in zijn gezapige ritme te komen en had hem dan ook redelijk snel in het vizier. En daar is het eigenlijk al mis gelopen..... ik had enkel oog voor het achterwiel van Henk en die probeerde ook te vlammen om mij voor te blijven, die merkte bovendien dat de heli met de groet bol camera boven Fransje Verhoeven vloog toen hij omkeek en gaf nog maar een spuitje gas bij, helemaal overtuigd dat we op het goede pad zaten. Ik had natuurlijk zelf beter moeten uitkijken want Henk was toen al fout gereden..... en ik als een gek erachteraan. Toen we erachter kwamen dat ons spoor niet het juiste was, was het Argentijnse kalf al verdronken. In die smalle kloven waar je maar ternauwernood in kon draaien moesten we terug het juiste traject vinden en dat kostte ons wel een kleine 20'.

We zijn dan als een duivels paar te samen verder gevlogen en hebben erg veel tijd ingelopen, ook op de koplopers Coma en Despres en co.. maar toen we wat moesten zoeken naar een WP dat niet wou inklikken op onze GPS was het weer een bank achteruit. Zeker 10' hebben we liggen jardiniëren zoals ze op zijn Frans zeggen vooraleer het ding eindelijk omsloeg, en wij waren echt niet de enigen die zo stonden te sukkelen hoor. Ik hoorde van Jonah Street dat hij ook erg veel kostbare tijd had verspeeld om een WP te pakken waar hij toch naar eigen zeggen bovenop zat.

Nou , jammer.... ik heb nog gedaan wat ik kon en hou al bij al nog niet eens zo'n slecht gevoel aan de etappe zelf over. Het rijden ging super, dit beestje is al het beste waar ik op heb gereden, dat kan ik gerust zeggen en je kent het Brabantse spreekwoord dat we naar Amerika hebben geëxporteerd wel zeker : It ain't over till the fat lady sings !! En dat is nog lang niet"

Post Merge: 05-01-2011, 15:42
vindt toch wel snee voor Frans, Hij heeft die motor ontwikkeld en nu door speeding ticket staat hij niet in de top 10, terwijl hij  daar wel hoort! Weet niet of het mogelijk is, maar ik hoop dat hijde komende dagen weer kan opklimmen naar top 10!

Speedticket was toch zijn sponsor? Oh nee, dat was Speedb...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3436
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #89 Gepost op: 05-01-2011, 15:55 »
Jonah Street's blog
http://blog.cycleworld.com/?p=2465
We were in the mountains—way up there—and there was a waypoint at Kilometer 214 that I had to hit. I was on this road next to a cliff, and the waypoint was being shown as 1/10 of a kilometer off the cliff. There was no way to get there. I literally would have had to rappel down the mountain with the GPS in-hand. This was toward the end of the first special (timed) section. I’ve talked with other racers, and their GPS units picked up the waypoint. But mine never did. I just rode around trying to get it to click. I was freaking out.

Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R