Onverbiddelijke dag
vrijdag, 14 januari 2011 23:26 @J Dagboek - Dakar 2011
Hallo mensen,
Ik zit hier in Cordoba en ga net naar de massage en dacht,
ik probeer nu toch even te bellen want het lukt weer niet echt hier in Argntina...... Personal crap !!
Het was ongelofelijk zwaar vandaag, vannacht kregen we een zware onweersbui met alles erop en eraan,bliksem,donder en veel, heeel veel water! Het eerste stuk van zo'n 100 k was eigenlijk zwaar duinen met heuvels enz ..... dezelfde stage ongeveer dan vorig jaar waar ik ben uitgevallen. Alleen was het door de regen nu helemaal anders en lag het er extreem zwaar bij. Het was zoiets als Lommel maar dan 100 km aan één stuk.
Daarna kwamen we op een plateau waar het helemaal was onder gelopen, net als de anderen ben ik daar helemaal afgeweken van de route en heb zo'n 500 m links van het traject dat op het roadbook was aangegeven dit hele stuk afgelegd. Aan CP2 was het daarna proberen met alles wat ik had het radiator dat helemaal dicht zat een beetje meer zuurstof te geven . Peuteren met een stokje en wat water proberen zo goed mogelijk de radiator vrij te krijgen. Gelukkig lukte dat redelijk goed en was mijn blokje nog helemaal als nieuw, het spint als een naaimechientje en ik heb al honderd keer die steen verwenst die me die top vijf klassering heeft gekost. Als ik dat niet had meegemaakt..... ik zweer het je, ik had op één been de top vijf binnen gefietst met mijn Beemertje.
Na die CP ging het een tijdje redelijk vlot tot we de route kruisten die ook de trucks hadden genomen, daar was de hele weg gewoon helemaal aan gort gereden, onvoorstelbaar ! Normaal was het een heel stuk fesh-fesh, maar door de regen was het een grote vettige brij geworden, er was gewoon niet door te komen. Ergens halfweg zag ik dat de trucks door de omheining waren gebroken om niet helemaal vast te komen zitten en daar stuurde ik ook naar toe. Jammer dat ik een prikkeldraad niet opmerkte bij de passage door het hek, de trucks hadden het helemaal onder de modder geduwd toen ze door het hek waren gereden en ik bleef er met mijn voet in vasthaken... Beemer rechtdoor en ik vakkundig als een kalf tegen de grond gewerkt, gevloerd door en stuk barb-wire. Mijn spatbord eraf en mijn remleiding beschadigd, zo moest ik verder met een pijnlijke voet. Gelukkig kon ik de schade een beetje repareren bij de re-fueling en kon ik toch verder zonder tijdverlies.
Het laatste stuk was terug droog en snel, goed berijdbaar. Aan CP4 gekomen zag ik plots Henk Knuiman komen,zowat een kwartier vroeger dan gedacht, die moet de short cut hebben genomen van de vrachtwagens en daardoor een WP gemist hebben. Ik denk dat hij terug is gereden maar of dat goed komt betwijfel ik sterk. Hij heeft al eens een WP gemist in een vorige rit hè.
Ja, ik ben eigenlijk nog best tevreden, de enige echte tegenslag die ik heb gekend heeft me ook direct uren gekost en dat is verrekte jammer. Ik kan niet dikwijls genoeg zeggen dat onze G450RR het prima heeft gedaan, beter dan we zelf ooit hadden kunnen denken. Zo goed zelfs dat Speedbrain manager Wolfgang Fisher me daarstraks eigenlijk gevraagd heeft of ik er morgen nog een top vijf of zo in het dagklassement zou kunnen uitslepen. Ik heb hen beloofd dat ik er alles aan zal doen om dit voor hen nog waar te maken.
Morgen weten we of dit ook gelukt is .......