Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tubliss  (gelezen 61826 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Tubliss
« Reactie #45 Gepost op: 17-08-2010, 11:15 »
Ik heb op de roadbookirit in Spanje, Andalusie en ook twee weken Pyreneeën, ook met Slime gereden. Veel rivierbeddingen met af en toe zo'n 'knats' momentje. Compleet onverwacht ligt er dus ergens een scherpe rots onder het kattegrid.

Je schrikt je elke keer de peentjes, maar toch niet lek rijden. Ik reed voor met 1.2 bar. Mijn theorie; dat Slime is ook een beetje smeermiddel; het is glad. Hierdoor zou de band nog weg kunnen van de velgrand en treedt er niet genoeg wrijving op om de biba door te knauwen.

Maar je zou het in een lab moeten nabootsen om te checken of die hypothese klopt.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Tubliss
« Reactie #46 Gepost op: 17-08-2010, 11:50 »
Mouse is toch ook niet higway geschikt max 130km per uur en niet boven de 30c stond er op de doos , van de mouse die ik er eergisteren heb omgelegd .
 
Uiteindelijk is BB de beste van allemaal , variabele bandenspanning , comfortabel, goedkoper , makkelijker banden omleggen , je kan een reserve bb meenemen , gewicht laag , overal te koop , en te repareren .
 
Is zo verkeerd nog niet een BinnenBand
 
 
Olaf
Ik dacht even dat je de voordelen van een tubliss opnoemde.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: Tubliss
« Reactie #47 Gepost op: 17-08-2010, 14:53 »
eindelijk begint de levering van deze tubliss een beetje op gang te komen.
 
Ik heb in de afgelopen 2 jaar meerdere malen geprobeerd om ze te bemachtigen maar ze waren telkens niet leverbaar.
Adje heeft in het begin ook geprobeerd om dealer te worden, maar ook hem lukte het niet.
 
Ik heb ooit is contact gehad met de fabrikant, die overigens meer dan bereid was direct aan mij te leveren, maar op dat moment geen voorraad had. Wel wisten ze mij te vertellen dat er een partij naar Haan onderweg was.
Dus ik bij Haan geprobeerd maar de communicatie daar gaat erg moeizaam,en toen maar opgegeven.
 
De fabrikant vertelde ook dat ze aan het testen waren met een team van KTM en dat Coma in de eerste etappes van de dakar 2009 met deze tubliss reed. Of het echt waar is weet ik niet maar Coma was wel een van de weinige die geen problemen had met desintegrerende banden in tegenstelling tot de andere toprijders.
 
Mij lijkt het de ideale oplossing, zeker gezien mijn eigen ervaring betreffende lekke banden. Alle lekke banden die ik heb gehad waren allemaal snakebites.
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Tubliss
« Reactie #48 Gepost op: 18-08-2010, 23:46 »
Op de lange rit wil je mee:
1  proppenset voor de ideale situatie

Tuurlijk, je wilt een lek kunnen repareren. Setje veters met inbrenggereedschap en een tubetje prut is trouwens erg compact.

Citaat
2 compressor, met de hand pomp ik geen 7 bar op

Zou bij mij toch wel meegaan. Groot en zwaar is het niet, en dat gekloot met die handpompjes...

Citaat
3 bandenlichters voor een lekke tubliss

Bandenlichters heb je 'standaard' bij.
 
Citaat
4 binnenband om die lekke tubliss te vervangen (plakken kan je ze niet)

Binnenbandje heb je ook 'standaard' bij. Voor de Tubliss niks meenemen; in het onwaarschijnlijke geval dat je die stuk rijd kan de biba erin en moet je in een grotere stad een passend fiets-binnenbandje zien te vinden of de postbode wat langs laten brengen.
 
Citaat
5 bandenplakkers om die reserve biba ook te kunnen plakken...

Die paar plakkertjes had je anders ook mee gehad.
 
Enige extra is dus de tubeless reparatieset. Die verdien je in pakmaat/gewicht wel terug, want nu heb je aan een enkel (19"?) binnenbandje voor nood wel genoeg.
 
Ik vind het wel een mooi systeem, dat Tubliss.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Tubliss
« Reactie #49 Gepost op: 19-08-2010, 09:04 »
nog even terug naar de mousse, waarom zou je ookalweel 130+ over de highway willen?
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Tubliss
« Reactie #50 Gepost op: 19-08-2010, 09:38 »
Om voor het donker thuis te willen komen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Tubliss
« Reactie #51 Gepost op: 19-08-2010, 09:47 »
Daar heb je toch een koplamp voor? ::) ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Tubliss
« Reactie #52 Gepost op: 19-08-2010, 09:52 »
je kunt volgens mij met de desert mousses (M02 achter M16 voor ipv M14 a. M15 v.) best wel hard rijden als je daar echt behoefte aan zou hebben. gaan ze natuurlijk wel korter mee

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Tubliss
« Reactie #53 Gepost op: 19-08-2010, 11:47 »
je kunt volgens mij met de desert mousses (M02 achter M16 voor ipv M14 a. M15 v.) best wel hard rijden als je daar echt behoefte aan zou hebben. gaan ze natuurlijk wel korter mee

Rijd zelf ook (per ongeluk) met desert mouse op de 450, geen probleem, zijn zelfs 'te hard'.
 
Moussen blijven een flinke investering maar je rijd er zonder zorgen 1 of 2 jaar mee. Geen centje pijn, geen gezeur met meenemen van banden, lepels, plaksetje etc.
 
Zorgeloos rijden begint met onderhoud en daarna mouse imho.
 
Voor optimale grip kun je zachtere mouse nemen :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Tubliss
« Reactie #54 Gepost op: 19-08-2010, 12:00 »
Maar je rijd toch ook niet 2 jaar met dezelfde band mag ik hopen??? :-X

Hoe makkelijk is dan het bandjes wisselen? Moet je steeds een zakje siliconensaus er bij gieten? Wat kost da?

Kan je bij de gemiddelde bandenboer op de pneumatische masjien met zo'n ding terecht? Kunnen ze daar bij de Kwikfitters van deze wereld wel mee omgaan?

Of nemen jullie op vakantie / rally altijd je eigen bandenring mee? Heb je nog speciale bandenlichters nodig? Meer bandenlichters dan normaal? Beugeltjes om de worst met band in de hiel te houden?

Ik zit niet te zagen hoor, maar wil voor de komende enduro's overwegen wat de optimale keuze is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Tubliss
« Reactie #55 Gepost op: 19-08-2010, 12:06 »
ik heb desert mouse nu in de 450 omdat die voor ally volgens sommige beter waren ivm ook langere stukken asfalt etc.
Volgende keer neem ik gewoon cross/enduro mouse
de desert mouse achter zit er al heel heel lang in al vanaf dat ik de OER met de drz heb gereden. de voor mousse is nude tweede.
 ik verwissel de mouse met een bandenring 1 lange en 2 kleine lepels. tube bibmouse vet is 5 euro.
heerlijk mouse, en mocht ie onderweg stuk gaan tjdens een etappa, jammer dan, dan heb ik een reserve biba in het kamp of een nieuwe mouse, ik neem ook geen banden lepels meer mee. Ga ik helemaal in mijn eentje in de middle of nowhere dan zou ik in nde rugzak naast een biba ook lepels meenemen, maar met georganiseerde dingen waar een achterrij auto bij is,  jammer dan voor die dag.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Tubliss
« Reactie #56 Gepost op: 19-08-2010, 12:33 »
ik heb desert mouse nu in de 450 omdat die voor ally volgens sommige beter waren ivm ook langere stukken asfalt etc.
Volgende keer neem ik gewoon cross/enduro mouse
de desert mouse achter zit er al heel heel lang in al vanaf dat ik de OER met de drz heb gereden. de voor mousse is nude tweede.
 ik verwissel de mouse met een bandenring 1 lange en 2 kleine lepels. tube bibmouse vet is 5 euro.
heerlijk mouse, en mocht ie onderweg stuk gaan tjdens een etappa, jammer dan, dan heb ik een reserve biba in het kamp of een nieuwe mouse, ik neem ook geen banden lepels meer mee. Ga ik helemaal in mijn eentje in de middle of nowhere dan zou ik in nde rugzak naast een biba ook lepels meenemen, maar met georganiseerde dingen waar een achterrij auto bij is,  jammer dan voor die dag.

Ik zou dat echt niet kunnen. Ik had tijdens de Raid de l'amitie mijn buitenband achter kapot gereden en ik heb 3 keer geplakt totdat ik in geciviliseerd gebied kwam waar ik een stuk vrachtwagen band tussen binnen- en buitenband kon stoppen. Ik stop pas als de bezemwagens niet langer meer op mij willen wachten. Ik rij dan ook met nog veel meer gereedschap mee.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Tubliss
« Reactie #57 Gepost op: 19-08-2010, 21:47 »
Ik was voor dit weekend nog een beetje huiverig voor een lekke band, maar das nu over

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Tubliss
« Reactie #58 Gepost op: 22-08-2010, 09:36 »
Moussen blijven een flinke investering maar je rijd er zonder zorgen 1 of 2 jaar mee. Geen centje pijn, geen gezeur met meenemen van banden, lepels, plaksetje etc.
 

Helaas niet mijn ervaring, ik monteerde een gloednieuwe desert mousse in mijn achterwiel van mijn Africa Twin aan de start van de eerste OER. Tijdens de OER veel plezier van gehad, maar na de finish in Roemenie wilde ik er ook mee naar huis rijden... Tegen de tijd dat ik halverwege Hongarije zat was de mousse al zo slap dat het plezierige er al vanaf was, in Oostenrijk nog nooit zo langzaam de bergpassen beklommen.  Ik had toen ook niks bij om binnenbanden te monteren omdat mij ook verteld was dat die dingen 1 a 2 jaar meegingen. Maar goed die mousse heeft me nog wel thuisgebracht, maar ik vond het een dure investering voor 1 rally.
 
Neemt niet weg dat de wens om geen banden te hoeven plakken ofwel heel simpel te kunnen plakken nog steeds enorm aanwezig is, dus ik ga mij ook eens wat beter in die tubliss verdiepen..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: Tubliss
« Reactie #59 Gepost op: 22-08-2010, 10:44 »
Ik heb bij motor cross aad gevraagd wat zijn ervaring was met tubliss .
Zijn dochter rijd er mee in het wk voor dames.
En een aantal klanten rijden er mee(alleen achter band) ,en vooral op de baan
Met de voor band heeft hij tot nu toe steeds het probleem dat hij leeg loopt ,en hij zoekt nog naar een oplossing.
De achter band werkt tot nu toe probleemloos
En hij had zelf het idee dat het beter werkt op nieuwe velgen .
Helaas zit er bij mijn achter velg een flinke deuk in de zij kant ,dus raade hij het af om het te proberen