Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tubliss  (gelezen 61839 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Tubliss
« Reactie #30 Gepost op: 16-08-2010, 10:30 »
er zit een soort fietsbinnenband IN het siliconen omhulsel (dat rode wat je steeds ziet). deze binnenband is van gewoon rubber gemaakt en duwt het siliconen omhulsel tegen de velg aan :)
 
zie ook:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Tubliss
« Reactie #31 Gepost op: 16-08-2010, 10:33 »
spuit je binnnenband maar eens in met siliconen spray. Probeer hem daarna maar eens schoon te maken en dan te plakken. Dat valt je vies tegen... Schoonmaken van siliconen is bijna niet mogelijk zonder heel veel schoonmaak middelen.
 
Ik Algerije heb ik mijn desert gebruikt met een binnenband, waar eerst een met siliconen gemonteerde mousse is zat. De plakkers rolde zelfs na super goed schoonmaken en schuren zo van de binnenband af.

Post Merge: 16-08-2010, 10:35
Dat plaatje illustreert mooi dat die tubeliss wel degelijk als wielklem fungeert over de gehele breedte van de band!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Tubliss
« Reactie #32 Gepost op: 16-08-2010, 10:39 »
vloeibare siliconen is een hel als je iets wil plakken/verfen, maar in de vaste vorm zal dit toch wel meevallen? (geen ervaring mee eigenlijk)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Tubliss
« Reactie #33 Gepost op: 16-08-2010, 10:50 »
Tja, om maar even een dooddoener te gebruiken....
'elk voordeel heb zn nadeel'......

Je gaat in deze discussie nooit 100% op het goede antwoord uitkomen. Ik ben dan ook van mening dat ieder heel goed de voordelen en nadelen tegen elkaar moet afwegen en voor zichzelf moet beslissen wat hij het beste vindt voor zijn doeleinden.

Tubeless : zij die alleen maar over de weg knallen
Tube : de avontuurlijke rijders die wel eens in the middle of nowhere tegen een lekke band kunnen aan lopen
Tubliss : zij die principieel geen bb willen hebben, maar een motor hebben gekocht waarbij de wielen tubeless banden niet kunnen voeren.
Mousse : zij die het risico lopen veel lek te rijden en geen tijd hebben om te plakken. (of te lui zijn om te plakken.) en weinig/niet met bandenspanning spelen.
Tire Balls : leuk alternatief voor een binnenband met als voordeel dat je even kunt wachten met plakken. Alleen jammer dat het op druk brengen van je banden altijd gepaard gaat met het loshalen van je band.

(Maar goed, misschien bekijk ik het iets te zwart-wit)

EDIT: Overigens vind ik het tubliss systeem een heel ingenieus bedacht systeem. Maar mis een beetje de toegevoegde waarde.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Tubliss
« Reactie #34 Gepost op: 16-08-2010, 10:58 »
EDIT: Overigens vind ik het tubliss systeem een heel ingenieus bedacht systeem. Maar mis een beetje de toegevoegde waarde.

toegevoegde waarde: snel weer verder kunnen na een lekke band (prop erin, oppompen en weer verder) + icm slime zou je bij kleine gaten niet eens hoeven te stoppen omdat het lek alweer gedicht is (geen idee of dit in de praktijk ook zo werkt...)
 
een prop is nou eenmaal makkelijker dan een band half eraf en proberen een biba te plakken :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Tubliss
« Reactie #35 Gepost op: 16-08-2010, 11:07 »

... + icm slime zou je bij kleine gaten niet eens hoeven te stoppen omdat het lek alweer gedicht is (geen idee of dit in de praktijk ook zo werkt...)
 

Een grote snee van een rots wordt niet door Slime gedicht; dat is alleen voor ronde gaten tot 3 mm (zeg maar de grootte van je ventielgat). Het nadeel van Slime zou zijn dat je altijd één binnenband mee moet nemen voor als het een bende wordt in je buitenband.

Ik heb één keer een platte band gehad met Slime, maar dat kwam omdat Fi****s hem lek had gestoken op het bandenapparaat. De hoeveelheid Slime die er uitkwam was zo groot als een dubbeltje. Je kon het gewoon afvegen met een stukje tissue en direct schuren met schuurpapier. Plakker bleef ook goed zitten.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Tubliss
« Reactie #36 Gepost op: 16-08-2010, 11:35 »

toegevoegde waarde: snel weer verder kunnen na een lekke band (prop erin, oppompen en weer verder) + icm slime zou je bij kleine gaten niet eens hoeven te stoppen omdat het lek alweer gedicht is (geen idee of dit in de praktijk ook zo werkt...)
 
een prop is nou eenmaal makkelijker dan een band half eraf en proberen een biba te plakken :P
Ja, lekker wiel in je motor laten zitten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tubliss
« Reactie #37 Gepost op: 16-08-2010, 20:52 »
Toevoeging:

Tubeliss is voor hen die welliswaar tubeless hadden gewild, maar dat ivm lage bandenspanning en modder-zand omgeving niet kunnen! 


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Tubliss
« Reactie #38 Gepost op: 16-08-2010, 21:57 »
The prove of the pudding is in the.........
 Dakar. Met het oog op alle ellende die men had met de bibmouse in eerdere jaren zou je mogen verwachten dat men zoekende is naar alternatieven

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Tubliss
« Reactie #39 Gepost op: 17-08-2010, 07:33 »
The prove of the pudding is in the.........Sponsors
 Dakar. Met het oog op alle ellende die men had met de bibmouse in eerdere jaren zou je mogen verwachten dat men zoekende is naar alternatieven

fixed :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Tubliss
« Reactie #40 Gepost op: 17-08-2010, 08:23 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Tubliss
« Reactie #41 Gepost op: 17-08-2010, 08:31 »
Je kan vinden wat je wilt. De meeste "ervaringen" zijn van mensen die het NIET hebben ::). Als het bij mij werkt ben ik blij, als het niet werk dan weet ik uit eigen ervaring dat het niet werkt.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Tubliss
« Reactie #42 Gepost op: 17-08-2010, 08:40 »
Het eneige wat ik er van kan zeggen is dat ik ze in een klein MX winkeltje tijdens de OER gezien heb. Omdat in het amerikaanse demo filmpje, wat ze daar lieten zien, zeiden dat het niet geschikt zou zijn voor hiway use leek het me niet geschikt.
 
Zaterdag weer mijn mouse onderweg mogen vervangen en dit heeft me doen besluiten om maar weer met BB te gaan rijden. Is ook iets makkelijker te vervangen onderweg.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Tubliss
« Reactie #43 Gepost op: 17-08-2010, 10:58 »
 Men zegt dat ze dat doen, puur zodat ze niet aangeklaagd kunnen worden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Tubliss
« Reactie #44 Gepost op: 17-08-2010, 11:08 »
Mouse is toch ook niet higway geschikt max 130km per uur en niet boven de 30c stond er op de doos , van de mouse die ik er eergisteren heb omgelegd .
 
Uiteindelijk is BB de beste van allemaal , variabele bandenspanning , comfortabel, goedkoper , makkelijker banden omleggen , je kan een reserve bb meenemen , gewicht laag , overal te koop , en te repareren .
 
Is zo verkeerd nog niet een BinnenBand
 
 
Olaf