Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De ivecohoek  (gelezen 120090 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: De ivecohoek
« Reactie #255 Gepost op: 30-08-2011, 22:24 »
vriendelijke reacties, dank
 
heb geen deuren e.d. meer bewaard, te kleine garage zelf  :( . Alles wat er aan ijzer van afkwam voor 0,10 /kg gedumped bij oud-ijzer (stom misschien)
 
en wie het tegen mij wil opnemen met surfen op "een oude deur" is welkom  ;D .
 
kan iemand mij nog helpen wat de beste manier is om het motorgeluid binnen gedempd te krijgen?
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De ivecohoek
« Reactie #256 Gepost op: 30-08-2011, 22:58 »
vriendelijke reacties, dank
 
heb geen deuren e.d. meer bewaard, te kleine garage zelf  :( . Alles wat er aan ijzer van afkwam voor 0,10 /kg gedumped bij oud-ijzer (stom misschien)
 
en wie het tegen mij wil opnemen met surfen op "een oude deur" is welkom  ;D .
 
kan iemand mij nog helpen wat de beste manier is om het motorgeluid binnen gedempd te krijgen?
 

Jammer, ik had nog wel wat raampjes kunnen gebruiken.
Geluid? Oordopjes!
Tja, dat is niet echt het sterke punt van de Iveco, hoewel er verschil is. Mijn 2,8 maakt meer herrie als de 2,5 van Corne, Ik denk dat het ligt aan het inspuit tijdstip van de pomp. Vroeg is meer herrie, maar minder verbruik. Verder is enige vorm van isolatie natuurlijk belangrijk. Ontdreuning op het schutbord. Wij zijn dit weekend in Mendig bij het Willy-janssen treffen. Als je tijd hebt, daar zijn dan wel een paar (Nederlandse)  Iveco's te zien.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
Re: De ivecohoek
« Reactie #257 Gepost op: 31-08-2011, 18:39 »

kan iemand mij nog helpen wat de beste manier is om het motorgeluid binnen gedempd te krijgen?
 
 

Ga eerst in een VW LT 4x4 rijden en daarna stap je weer in je Iveco  ;D
Denk dat het geluid dan meevalt...

Stefan

(LT 4x4)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: De ivecohoek
« Reactie #258 Gepost op: 08-09-2011, 19:23 »
Hallo,
Ik kreeg de tip via het camperforum om eens bij jullie te kijken.
Ik ben op zoek naar een handboek en/of electrisch schema van mijn bus.
Ik heb een Daily 35-10.1 oxycat uit 1997.
Ik heb nu alleen een probleempje met de kilometertellen. De klok en verlichting doet het niet.
Zekeringen gecheckt.
Wie kan me helpen
 
groet  René

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De ivecohoek
« Reactie #259 Gepost op: 08-09-2011, 19:33 »
Je hebt een PBtje
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
IVECO rules!
« Reactie #260 Gepost op: 16-12-2011, 19:42 »
Hier een verslag van iemand met 1.154.000 mijl! Dit is dus meer dan 1,8 miljoen kilometer!


I have a Daily which I bought new in 1998. I almost immediately converted it to a camper to use for my work. I wanted to have a layout of my own design with room for tools etc under the rear bed. I travel all over europe including eastern europe. The van has now covered 1,154,000 miles. I have carried out an oil changed almost every month due to the high miles I drive. It has the original engine and gearbox but I'm on the second clutch and the third Differential!. Other than what you would call normal service items I have changed the clutch cable, diesel lift pump twice, (once when I was in poland during the winter and the diesel froze which I suspect caused the failure as I was turning the engine over), both rear wheel bearings, starter motor and alternator. I've had the odd little electrical gremlin during this time but usually just a dirty connection. I've also replaced both front seats.[/size]I had the van resprayed last year as there were a few little battle scars here and there, especially on the bonnet and front grill panal as I spend alot of time on motorways, autobahns, autostradas etc.Overall I'm thrilled to bits with the van. I was worried when within the first couple of years I had already covered 200,000 miles due to a particularly busy 1999/ 2000 and I was worried the van would be knackered by the time it was 3 years old!!. I carried on with a strict service schedule and it has obviously paid off in the long run.I only intend doing this work for the next two years as I'll be in my mid forties and starting to feel the strain a bit with the work and miles I'm having to drive!  I have no intention of parting with it either. It's been a faithful old friend! 



http://ivecoforums.com/topic/8785695/1/
[/color]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: De ivecohoek
« Reactie #261 Gepost op: 16-12-2011, 22:56 »
Zo zie je maar dat lage km's niet altijd wat zegt.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: De ivecohoek
« Reactie #262 Gepost op: 16-12-2011, 23:01 »
Elke maand een oliewissel :o

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Bijzondere Daily 4x4
« Reactie #263 Gepost op: 11-01-2012, 19:17 »



Wat is hier anders?



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: De ivecohoek
« Reactie #264 Gepost op: 11-01-2012, 19:25 »
voor en achter een motor/aandrijving

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: De ivecohoek
« Reactie #265 Gepost op: 11-01-2012, 22:32 »
Hoger op z'n pootjes gezet.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De ivecohoek
« Reactie #266 Gepost op: 12-01-2012, 18:46 »
Het is volgens mij oorspronkelijk een gewone bus omgebouwd naar 4x4 met een starre vooras en een ?? tussenbak ingebouwd. Verder geen torsieveren maar bladveren. Mooi stukje huisvlijt. Ben benieuwd naar de assen en de tussenbak. Met een beetje geluk hebben ze gelijk een langere overbrenging. Dan zijn in één klap de IVECO 4x4 nadelen ondervangen: hogere topsnelheid/lager toerental, geen dure homokineet assen meer voor en geen torsieveren meer.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: De ivecohoek
« Reactie #267 Gepost op: 13-01-2012, 09:05 »
`Het zou ook zomaar een "standaard" Bremach kunnen zijn, ipv een "gewone "Iveco  ???
 
een TGR of zo.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: De ivecohoek
« Reactie #268 Gepost op: 14-01-2012, 19:20 »
Welnu. De Electro-Gremlins zijn ook bij onze Iveco aangekomen. Printplaat van de zekeringenkast geoxideerd, kennelijk nat geweest door een lekkend raamrubber.

Is zo'n kast nog ergens te krijgen of is dit nog te fixen? Volgens Ferd was het een bekende kwestie bij deze cabines, als een Volvo-fanaat het al weet...

Het gaat om een Iveco Turbodaily 35.10 uit '92.

groeten,

Niels

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De ivecohoek
« Reactie #269 Gepost op: 14-01-2012, 20:04 »
Lastig probleem. Corne heeft er ook last van gehad maar weet niet meer precies hoe hij het heeft opgelost. Duur grapje als je een andere moet kopen. Jij hebt een "gewone" dus die zijn waarschijnlijk wel ergens op de sloop te vinden. Ik heb de raamrubbers helemaal afgekit op advies van de iveco dealer. Stuur Corne ff een pb-tje.