Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: welk blok is meer betrouwbaar tt600r of 650 dominator  (gelezen 5606 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: welk blok is meer betrouwbaar tt600r of 650 dominator
« Reactie #15 Gepost op: 28-09-2010, 17:56 »
Tank past prima, is een acerbistank. Moet er alleen nog een bijpassend zadel bij zoeken  :-X Zit trouwens ook een geupgrade achterveer bij.... en hij staat in de weg  ::)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
Re: welk blok is meer betrouwbaar tt600r of 650 dominator
« Reactie #16 Gepost op: 30-09-2010, 17:29 »
Mag ik vragen waarom je slecht gevoel hebt bij de DR?

Zit zelf met vergelijkbaar vraagstuk.. Twijfel tussen TT600R en DR BIG 750 of 800 of iets vergelijkbaars. Eigenlijk de vraagstuk: meer offroad of meer weg denk ik dan.

Weet iemand trouwens ook wat voor topsnelheden deze motoren hebben en of ze goed 120/140 kunnen doen op de snelweg qua toeren/comfort? De TT600R en DR750 BIG.

En er wordt gezegd dat het onderhoud vrij gelijk is maar ik heb het gevoel dat een DR of dominator, die meer voor op de weg gebouwd is, minder onderhoud vergt dan bijvoorbeeld een TT600r of XR650R klopt dit?


Excuses als ik nu teveel in je topic haak..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 195
Re: welk blok is meer betrouwbaar tt600r of 650 dominator
« Reactie #17 Gepost op: 30-09-2010, 19:41 »
nee  :D

Ik heb zelf alleen ervaring met de dominator en daar kan je prima hele dag 120 op rijden. Maar als je het vergelijkt met een tour motor is het niet bepaald luxe zegmaar. ttr600 heb ik nooit op gereden maar die zal ook best 110-120 moeten kunnen aanhouden denk ik afhankelijk van vertanding. Een DR big is denk ik dan nog de beste keus voor de weg. Maar ja dan heb je wel gewoon een motor van 200KG en dan zit je al weer in een hele andere categorie.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
Re: welk blok is meer betrouwbaar tt600r of 650 dominator
« Reactie #18 Gepost op: 30-09-2010, 20:46 »
Helaas  ;)  heb ik alleen nog maar ervaring met de Dominator. Ik vind het een prettige motor zowel op de weg als ernaast. Hoewel ik de Domi niet heel veel meer gebruik op de weg!!
 
Groeten Ramon

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: welk blok is meer betrouwbaar tt600r of 650 dominator
« Reactie #19 Gepost op: 30-09-2010, 22:18 »
Voor offroad:

De Dominator heeft een suf luchtfilter (ik druk me voorzichtig uit, beter 2 andere klinkers gebruiken)
De airbox zit achter ipv voor het filter. Leg je motor op een zandduin en draai hem om en je luchtfilter zit vol zand. (zelf gezien)

De TTR heeft standaard een arbeidsintentief luchtfilter (eigenlijk ook gewoon kut)
Het is wel een fijn schuimfilter maar met een plastic frame eraan vast. Uitknijpen bij schoonmaken en na inolieen is er dus niet bij. Gelukkig heeft Unifilter een aftermarket exemplaar waarbij het schuim en frame deel los van elkaar zijn. Kun je zo bestellen in Australie (.com.au)
In ieder geval is de airbox wel van een normaal offroad soort.

Klinkt als een kleinigheid, maar is het m.i. niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: welk blok is meer betrouwbaar tt600r of 650 dominator
« Reactie #20 Gepost op: 30-09-2010, 22:33 »
De DR BIG zet je rustig op 140/150km op de snelweg, gaat langer mee dan de TTR en de Domi, is een stuk[je] zwaarder en is verassend okay offroad voor zo'n zwaar ding..
 
Als je een allroad zoekt voor op de weg wint ie zeker, zoek je een offroad dan wint de TTR..
 
Beste keus allround een KTM LC4 adventure uit BE of DE..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3429
Re: welk blok is meer betrouwbaar tt600r of 650 dominator
« Reactie #21 Gepost op: 01-10-2010, 00:25 »
Klopt bijna allemaal, Zappa, want dat een DR langer meegaat is onzin.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: welk blok is meer betrouwbaar tt600r of 650 dominator
« Reactie #22 Gepost op: 01-10-2010, 23:44 »
Heb er 1 waarvan er niks in het blok is vervangen/gerepareerd in 90.000km.. als dat ook op gaat voor een TTR had ik die toch moeten kopen ipv een BIG.. nu ja die heeft wel een knopje..  ;)
 
TTR heb ik niet gehad, een Domi wel..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: welk blok is meer betrouwbaar tt600r of 650 dominator
« Reactie #23 Gepost op: 02-10-2010, 00:14 »
Ik ben het eens met Erwin, wat betreft het luchtfilterhuis van een Domi: volslagen idioot gemaakt!

Kun je klagen over het filter zelf van een TTR, het hele apparaat weegt weer flink wat minder dan de Domi. Met een minstens zo sterk frame om eventueel koffers/bagage aan te hangen. Bovendien zou ik een TTR als off-road classificeren en een Domi als all-road.

Daarentegen zit Honda constructief wel weer netter in elkaar dan Yamaha.

Ik heb de Domi van Booom gehad, maar die had een USD en Wilbers achterdemper/veer. Dat ding was daardoor geweldig: vergevingsgezind met prima terrein-eigenschappen.

Maar als je dat allemaal niet hebt: neem een TTR!
Avonturier!

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: welk blok is meer betrouwbaar tt600r of 650 dominator
« Reactie #24 Gepost op: 03-10-2010, 16:52 »
Mijn gekleurde mening is, neem een TTR. Licht, sterk, simpel in onderhoud en redelijk waardevast. Maar goed, ook de oude Tenere's kan je enorm veel mee doen. De 34L is de lichtste Tenere, beste vering, met een grote tank. Wegenbelastingvrij, ook wel lekker. Zoek je de luxe van een knopje, neem dan de 1VJ, zowel kick als knopje. Maar ook wel al weer iets zwaarder.
 
Dit zeg ik toevallig niet omdat ik een TTR met grote tank en een 1VJ te koop heb hoor!
 :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: welk blok is meer betrouwbaar tt600r of 650 dominator
« Reactie #25 Gepost op: 03-10-2010, 18:44 »
Als je niet te veeleisend bent qua vering is een DR 650 SE (let op, model na '96, wel moeilijk te vinden) een heel goeie keus. Dingen zijn bijna niet stuk te krijgen. Dit is een blok wat niet meer te vergelijken is met de oudere DR 600, maar is eerder een DRZ 400 avant le lettre. Heel de motor trouwens.

We hebben er nu 2 van staan en zijn in vergelijking met de DR 650 R (bj. 93) stukken lichter, soepeler en vriendelijker. Buiten dat is het blok technisch gewoon beter. Vering is niet optimaal, maargoed, zo hard rijden we saampjes niet..
Verder is het gewoon een echt endurootje, simpel, goed en niet te zwaar. Maar wel heel betrouwbaar.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 138
Re: welk blok is meer betrouwbaar tt600r of 650 dominator
« Reactie #26 Gepost op: 04-10-2010, 16:09 »
Heel objectief...TT600R!!!! ;D ;)
Welkom to the jungle!

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: welk blok is meer betrouwbaar tt600r of 650 dominator
« Reactie #27 Gepost op: 04-10-2010, 19:21 »
Voor offroad:

De Dominator heeft een suf luchtfilter (ik druk me voorzichtig uit, beter 2 andere klinkers gebruiken)
De airbox zit achter ipv voor het filter. Leg je motor op een zandduin en draai hem om en je luchtfilter zit vol zand. (zelf gezien)

De TTR heeft standaard een arbeidsintentief luchtfilter (eigenlijk ook gewoon kut)
Het is wel een fijn schuimfilter maar met een plastic frame eraan vast. Uitknijpen bij schoonmaken en na inolieen is er dus niet bij. Gelukkig heeft Unifilter een aftermarket exemplaar waarbij het schuim en frame deel los van elkaar zijn. Kun je zo bestellen in Australie (.com.au)
In ieder geval is de airbox wel van een normaal offroad soort.

Klinkt als een kleinigheid, maar is het m.i. niet.

Ik wil zo'n wel luchtfilter bestellen. Zijn er nog mensen die mee willen doen en de verzendkosten willen delen, en om te kijken of de prijs nog wat scherper kan? Het filter NU 2261KIT kost 68 euro, en de verzendkosten zijn 35 euro.  ::)
http://www.uniflow.com.au/contents/en-us/d78_01.html

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: welk blok is meer betrouwbaar tt600r of 650 dominator
« Reactie #28 Gepost op: 04-10-2010, 21:54 »
Mag ik vragen waarom je slecht gevoel hebt bij de DR?


Excuses als ik nu teveel in je topic haak..


 
Ik vind een dr niet zo mooi. Als je een dominator is ook niet geweldig mooi maar als je hem uitkleed en daarna een grote tank geeft kijkt hij al een stuk mooier!!
 
 
Hoi bolski en d-j. twee kleine vraagjes. Hebben jullie ooit problemen met het starten met een kickstarter en kunnen jullie relaxt 100 rijden op de snelweg zonder hoog in de toeren te rijden.

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: welk blok is meer betrouwbaar tt600r of 650 dominator
« Reactie #29 Gepost op: 05-10-2010, 01:27 »
Ik heb geen problemen met het kicken, wat voor problemen doel je op? Het is soms wel eens zo dat als ik erg moet ben (uitgeput) dan valt het kicken wel eens zwaar en fantaseer ik wel eens over een knopje. Ook bij stilvallen op een helling is het wel een luxe.
 
Ik rij zelden of nooit snelweg met dat ding. Ik heb achter ook 3 tandjes groter, ik vind dat niet lekker rijden, ik rij vrijwel alleen off road, en natuurlijk de verbindingen er tussen, maar dat is meestal 50/80 km wegen.