Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat  (gelezen 9729 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #15 Gepost op: 09-03-2009, 21:45 »
Hoe vervelend- en zeikerig dan ook (Politie Zeist staat bekend om z'n 'zeikerds'  >:( ); ik zou dit snel betalen- en proberen te vergeten, want je bent (financieel) nog goed weggekomen met die 90 euro boete, ten opzichte van de zaken waar je ook nog een bekeuring voor kón krijgen?!  :-\
DirtDigger-groet,
Rinus
 

Komt een beetje over als "lammeren naar de slachtbank".
Als iets onterecht is kan je het altijd aanvechten. Je doet zaken met het OM en niet met de ambtenaar die je de bon heeft uitgeschreven. Hij constateerd alleen iets en maakt hij een fout dan hoef jij daat niet de duppe van te worden.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #16 Gepost op: 09-03-2009, 21:55 »
Een prent voor een te hoge nummerplaat......ik vind het een beetje zoeken vind je niet!? :'(

Kan je een piccie plaatsen van je kentekenmontage?

En als ie zo van de fabriek komt, bezwaar aantekenen bij het CJIB!

Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #17 Gepost op: 09-03-2009, 22:59 »
Het blijft altijd sneu geld zo'n prent. Volgens de dealer die mijn plaat heeft gemonteerd is de mijne legaal. Zie foto. Dit moet die mij maar eens zwart op wit zetten.
 
In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #18 Gepost op: 09-03-2009, 23:32 »
Zou ik zeker doen...... heb er zelf m'n twijfels over als ik het zo zie :D   ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #19 Gepost op: 09-03-2009, 23:44 »
Het blijft altijd sneu geld zo'n prent. Volgens de dealer die mijn plaat heeft gemonteerd is de mijne legaal. Zie foto. Dit moet die mij maar eens zwart op wit zetten.
 

Ook al zou ie het zwart op wit zetten, het helpt je niet. Hij voldoet niet aan de regels en ik zou het echt wel begrijpen als hiervoor geschreven wordt.

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #20 Gepost op: 10-03-2009, 07:58 »
Dit kon ik er ff zo snel over vinden

Citaat
De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%. Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben:
indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,
indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar beneden is gekeerd, een hoek van ten hoogste 15°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich op een grotere hoogte dan 1.20 m boven het wegdek bevindt.


http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=174&Itemid=26

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 45
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #21 Gepost op: 10-03-2009, 08:50 »
Ja, sorry hoor, maar nu ga ik toch even 'advocaat van de duivel' spelen (want ik zie 'de overheid' als laatstgenoemde?!).
 
Je/jullie moeten 'de zaak' ook van de andere kant (willen) bekijken.
Ikzelf heb bijv. al (grote) kinderen en zelfs al één kleinkind(je).
Stel ...... je bent getuige van een 'ongeval' van je kind -of die van een 'ander'-, waar een voertuig bij betrokken is (die door rijd) en je hebt ook niet de mogelijkheid om het kenteken te kúnnnen lezen ....., dan wordt je toch 'gillend gek'?!
 
En iedereen weet, dat het kenteken op getoonde foto, alleen maar zichtbaar is voor onze Lieve Heer, of de engeltjes, waar je dierbare zich dan misschien bevind?!
 
Nogmaals, ik wilde dit voorbeeld alleen maar schetsen, en wil nu niet overkomen, als één of ander betweter- of Godsdienstwaanzinnige ...... laat staan als vriend van de politie?!
 
Ik zou zeggen: betaal die bekeuring, en stel je nummerplaat anders af?
(.... ook al vind ik het héél vreemd, dat- en als-, ze zó afgeleverd worden?!)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #22 Gepost op: 10-03-2009, 09:01 »
Zo is dat :stupid:
 
If you can't stand the heat, get out of the kitchen...
 
Nog eentje:
 
Loosers keep whining about doing their best, winners go home and fuck the prom queen...
 
Veel stoere mannen hierzo op het forum maar sjeeezus wat zitten d'r ook een stel jankerige wijven tussen zeg.
 
Zo, effe m'n frustraties botvieren :D
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #23 Gepost op: 10-03-2009, 09:36 »
Zo is dat :stupid: 
If you can't stand the heat, get out of the kitchen...
Nog eentje:
Loosers keep whining about doing their best, winners go home and fuck the prom queen...
Veel stoere mannen hierzo op het forum maar sjeeezus wat zitten d'r ook een stel jankerige wijven tussen zeg.
 Zo, effe m'n frustraties botvieren :D
:stupid:

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #25 Gepost op: 10-03-2009, 10:57 »
Mee eens dat een kenteken goed zichtbaar moet zijn.

Maar dat iemand zijn boete moet betalen omdat hij geluk heeft dat hij niet gepakt is voor de overige fouten aan de motor vind ik een beetje raar. Ik betaal ook niet zomaar een foute boete omdat ik de dag ervoor te hard heb gereden.

Maar, is het nou fout? En betekent dat dus dat de standaard ktm-kentekenhouder ook fout is?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #26 Gepost op: 10-03-2009, 11:00 »
Haha dat kenteken ligt bijna plat waar heb je het nog over
 
En KTMs worden ook legaal afgeleverd met reflectors en al, daarna schroeven de mensen het er zelf af.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #27 Gepost op: 10-03-2009, 11:54 »
die van mij ziet er zo uit:

Dat lijkt mij redelijk in lijn met waar iedereen mee rijdt. Maar ja, als 5 graden het maximum is, dan zal aanvechten wel weinig zinvol zijn.... Blijft sneu geld (ook als je de heat wel hebben kunt)

Post Merge: [time]di 10 mrt 2009 11:55:21 GMT-1[/time]

En ik had hem nog recht gebogen. Het lijkt mij redelijk in lijn met waar iedereen mee rijdt. Maar ja, als 5 graden het maximum is, dan zal aanvechten wel weinig zinvol zijn....
Blijft sneu geld (ook als je de heat wel hebben kunt)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #28 Gepost op: 10-03-2009, 12:02 »
Tsja, als ik dit zo zie vind ik het echt geen onzinbekeuring. Het is algemeen bekend dat platen vaak die hoek hebben omdat ze dan minder makkelijk flitsbaar zijn. Ik zeg niet dat dat jouw reden was, maar vaak is dat wel zo. En ik vind nog steeds dat je gematst bent omdat ie alleen daarvoor heeft geschreven, terwijl spiegels en knippers ontbraken, en je geen papieren bij je had (hoewel de verbalisant dat mogelijk niet wist).

Ik zou trouwens zelf ook balen als een stekker hoor, ook ik heb bv geen spiegels. En 90 euri is en blijft een hoop geld.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Prent van 90 Euro voor te hoge nummerplaat
« Reactie #29 Gepost op: 10-03-2009, 12:08 »
je kan net zo goed zonder gaan rijden en zeggen  oh,zeker verloren dat kost maar E65