Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tuareg rally 2011  (gelezen 34676 keer)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Tuareg rally 2011
« Reactie #60 Gepost op: 30-03-2011, 18:06 »
Doe eens cijfers. Die heb jij blijkbaar toch al voor je en ik hoef ze dan niet op te zoeken. Thanks.

Ik vraag me af waar het mis gaat met die tubliss. Michelin Desert die te broos is waardoor er makkelijk gaatjes in de buitenband ontstaan? http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=9679.msg155085#msg155085

Geloof niet dat Dr. Bean met een Desert rijdt.... Zag laatst iets over een ex cross band voorbij komen if memory serves me well..

http://www.tuareg-rallye.de/2011/total2.pdf
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Tuareg rally 2011
« Reactie #61 Gepost op: 30-03-2011, 19:55 »
Ik vraag me af waar het mis gaat met die tubliss. Michelin Desert die te broos is waardoor er makkelijk gaatjes in de buitenband ontstaan? http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=9679.msg155085#msg155085
had al een keer gereageerd over tuliss. samenvatting: ik mot het niet (zeker bij een rally)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Tuareg rally 2011
« Reactie #62 Gepost op: 30-03-2011, 20:17 »
Tja, een ezel stoot zich in het gemeen niet tweemaal aan dezelfde steen ... toch?
Ook vandaag kwam hij net een liter tekort.  :stupid: Als achtste kwam hij langs de laatste controle, maar stond vervolgens stil en moest 30 minuten wachten op de eerste kans op benzine.
Dus morgen: voldoende tanken.

Maar goed, dag 3 succesvol afgesloten: hij is weer binnen.  :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Tuareg rally 2011
« Reactie #63 Gepost op: 30-03-2011, 20:48 »
had al een keer gereageerd over tuliss. samenvatting: ik mot het niet (zeker bij een rally)
Doe eens cijfers. Die heb jij blijkbaar toch al voor je en ik hoef ze dan niet op te zoeken. Thanks.

Ik vraag me af waar het mis gaat met die tubliss. Michelin Desert die te broos is waardoor er makkelijk gaatjes in de buitenband ontstaan? http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=9679.msg155085#msg155085

Ik rij er nu mee en voor ned en blubber etc perfect , stenen ?
Daar lijkt het dus een probleem , ik ga dus op de mouses voor aankomende Transanatolia .
Aan de andere kant  , waarom gaat het mis , er zijn er waarschijnlijk zat die met een binnenband rijden , waarom hebben die geen problemen(of rijden die ook constant lek) .
De meeste van de banden offroad zijn natuurlijk wel gemaakt als binnenband type , en niet als tubeles .
 
Grt Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Tuareg rally 2011
« Reactie #64 Gepost op: 30-03-2011, 21:14 »
Waar is nou toch dat checkpoint  ???
 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Tuareg rally 2011
« Reactie #65 Gepost op: 30-03-2011, 21:33 »
Hier live uit merzouga

Morgen volgt een nieuwe poging voor de tubeliss, 250 km duinen. Net 7,5 bar ingepompt uit de truck van bennie. Bijltjesdag vandaag, veeeel uitvallers. Volgrns mij ook veel autos eruit. Bean vandaag zien rijden, en natuurlijk gezwinde spoed op de 690.  Husaatje loopt als een zonnetje, alleen de rem kookte vast mar dat was met wat red bull snel opgelost. Morgen de koningsetappe.  Na een top 40 plek op dag 1 en twee benieuwd naar het resultaat van vandaag. Dacht een slimme shortcut te maken, maar er stond een secret cp. 4 uur straftijd.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Tuareg rally 2011
« Reactie #66 Gepost op: 30-03-2011, 21:37 »
Hier live uit merzouga

Morgen volgt een nieuwe poging voor de tubeliss, 250 km duinen. Net 7,5 bar ingepompt uit de truck van bennie. Bijltjesdag vandaag, veeeel uitvallers. Volgrns mij ook veel autos eruit. Bean vandaag zien rijden, en natuurlijk gezwinde spoed op de 690.  Husaatje loopt als een zonnetje, alleen de rem kookte vast mar dat was met wat red bull snel opgelost. Morgen de koningsetappe.  Na een top 40 plek op dag 1 en twee benieuwd naar het resultaat van vandaag. Dacht een slimme shortcut te maken, maar er stond een secret cp. 4 uur straftijd.
JW, leuk om van je te horen en succes de aankomende dagen. Mooi dat je de bijltjesdag door bent gekomen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Tuareg rally 2011
« Reactie #67 Gepost op: 30-03-2011, 22:20 »
Hier gezwindespoed ook nog ff. Vandaag qnog voorover afgestap in een zachte duin. verder wat aan gewichtheffen gedaan omdat die 690 zonodig op m,n been op een steile duin moest gaan liggen. Tis een heerlijk ding bij grotere duinen, maar die kleintjes phoeq wat een gesleur.

ik heb een pirelli scorpion rally als voor band, die is vrij stug en heeft stevige wangen, maar dat werkt dus blijkbaar niet goed met veel stenen terwijl het daarvoor toch wel bedoeld is.

Ga zo slapen. Tot morgen
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Tuareg rally 2011
« Reactie #68 Gepost op: 30-03-2011, 23:38 »
niek, gerben, jw,
leuk om te lezen dat jullie alle drie nog in de race zijn.
kijk al uit naar de verhalen 8)
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Tuareg rally 2011
« Reactie #69 Gepost op: 31-03-2011, 08:03 »
goed gedaan jongens! we willen meer nieuws !!

ik zie veel "street blocked" in de uitslagen, nu is dat Engels van de Orga niet zo best :-X maar ik kan me niet herinneren dat er straten zijn in de duinen en zeker niet in de Konings etappe?

Vandaag Le Mans start, racen door de duinen, de top halen en een middagje rust

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Tuareg rally 2011
« Reactie #70 Gepost op: 31-03-2011, 10:11 »
goed gedaan jongens! we willen meer nieuws !!

ik zie veel "street blocked" in de uitslagen, nu is dat Engels van de Orga niet zo best :-X maar ik kan me niet herinneren dat er straten zijn in de duinen en zeker niet in de Konings etappe?

Vandaag Le Mans start, racen door de duinen, de top halen en een middagje rust

Waarschijnlijk een afzetting waardoor mensen tijd hebben verloren en dit weer retour krijgen.... Horen we binnenkort allemaal :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Tuareg rally 2011
« Reactie #71 Gepost op: 31-03-2011, 19:10 »
Gezwinde Spoed is weer binnen. Hij heeft vandaag vier rondes gereden en de dag afgesloten met een salto in slow motion, met motor en al.  ::)  Volgens eigen zeggen was ie niet eens kapot maar heeft wel ff genoeg van de duinen  ???   :confused:  Ik neem aan dat ie daarmee voor vandaag bedoeld! Hij is zich nu aan het 'ontzanden'  Heeft zelfs zand in zijn onderbroek  ;D
 
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Tuareg rally 2011
« Reactie #72 Gepost op: 31-03-2011, 19:33 »
Zat net eens naar de resultaten van dag 3 te kijken, http://www.tuareg-rallye.de/2011/result3.pdf Kan iemand eens toelichten wat daar gebeurd is? Zijn er maar 30 rijders die netjes alle hindernissen genomen hebben?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tuareg rally 2011
« Reactie #73 Gepost op: 31-03-2011, 19:43 »
Zat net eens naar de resultaten van dag 3 te kijken, http://www.tuareg-rallye.de/2011/result3.pdf Kan iemand eens toelichten wat daar gebeurd is? Zijn er maar 30 rijders die netjes alle hindernissen genomen hebben?
daar ziet het wel naar uit ja.
dag 3 is duinendag, een flinke afstand met alleen maar duinen.
Per CP is er een tijd gesteld waarna je niet meer verder mag (om te voorkomen dat de orga mensen in het donker moet gaan zoeken) Alle CP's daarna mis je dus en geven per stuk 2 uur straftijd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Tuareg rally 2011
« Reactie #74 Gepost op: 31-03-2011, 19:46 »
Dag 4 de duinen
Dr. Bean was om ongeveer 17.00 uur Nederlandse tijd binnen. Hij heeft alle ronden kunnen rijden.  8)
Het was heel zacht zand en hij heeft 1x zijn motor moeten optillen uit dat zachte zand en wist toen ... dit wil ik vandaag niet meer doen. Heel zwaar voor de rug dat gewicht van die motor. :-X   
Een brandblaar overgehouden aan de warme uitlaat van de gulle benzine gever en daar vandaag wel wat last van.
Maar het ging goed en ... voldoende benzine in de tank vandaag. :-*   
Morgen op naar de top van de duin en dan gaat de karavaan langzaam aan weer richting kust.