Ik heb de vraag tevens bij de buren op NF neergelegd, maar wellicht weten we het hier sneller...?
Hoi,
De vraag of het nuttig is om een (nieuwe) transponder aan te schaffen hangt natuurlijk van een aantal factoren af.
Afgelopen oktober heb ik mijn eerste enduro wedstrijd gereden en kon daarvoor een transponder huren.
Nu ben ik van plan om incidenteel eens op een mx baan te oefenen en wat andere wedstrijden te rijden. (nederlandse/duitse/belgische enduro)
Met een informele wedstrijd bij mccdh (oudjaarscross) was men verplicht een transponder te hebben ivm geluidscontroles.... Ze werden niet verhuurd, dus pech voor mij! Niet gereden
MAARRR> geld dit ook bijvoorbeeld voor de trainingsrondjes op andere circuits
?
Hiernaast zijn die apparaten schaars op de 2e hands markt en behoorlijk prijzig.
Er staat trouwens ook nergens bij vermeld hoe lang het abbonnement nog loopt, wat slechts een fractie goedkoper is als zo`n flex abbonnement van mylaps.....(€85 vs €116)
Of is het bij zo`n classic edition slechts een kwestie van registratie overzetten à €28 en verder onbeperkt/geen omkijken??
Dus: wat is wijsheid?
-3x huren per jaar voor de endurowedstrijden en (+/-7x)trainen zonder transponder?
-3x wedstrijd + verplicht tijdens training zou voor mij reden zijn om verder te oriënteren
(iemand hier nog iets in de aanbieding? )