Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Uitslag en ervaringen OER 2008  (gelezen 12625 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #60 Gepost op: 15-06-2008, 12:39 »
@ Sandman: Als je een foto toe wil voegen kun je dat doen door onder de Verzenden en Bekijken knop (wanneer je een bericht typt) op Bladeren te klikken en dan Upload. Je krijgt dan als het goed is een URL-code te zien die je weer copy en paste op de plek waar je de foto wil hebben.

Zo heb ik het tenminste gedaan...

@ Dr_Bean: 48mm zou inderdaad moeten passen. Maar ja, een beetje improviseren hoort bij een Rally he...  :)

Jeroen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #61 Gepost op: 15-06-2008, 12:47 »
Ik wist niet dat er iemand foto's in de modderpoel op de berg had gemaakt.

Haha, ik heb wellicht op deze manier vrij veel foto´s gemaakt...  ;)

Ik kwam daar aan terwijl Alexander dus geen kant meer op kon, ik zag hem staan en wilde hel voorzichtig passeren, (zonder een berg modder over hem te sproeien ofzo..) maar blijkbaar te voorzichtig want ik sloeg halverwege af en mocht dus weer fijn een half uur wachten om te kunnen starten en dus wederom van de gelegenheid gebruik genomen om wat foto´s te schieten....

Hier staan ze alemaal:
http://roos.smugmug.com/gallery/5128593_8y3Kz#309820810_mjaBG

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #62 Gepost op: 15-06-2008, 12:49 »
Zeg Hamster, laten we het er maar op houden dat de Roemenen weinig verstand van motoren hebben . . . Want zeg nu zelf, hoeveel off road motoren heb je daar gezien buiten die van onze groep? Ik hoop dat dat nog lang zou blijft want als de Roemenen zelf ook off road gaan rijden is er straks voor ons geen ruimte meer.
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #63 Gepost op: 15-06-2008, 13:18 »
Hier staan ze alemaal:
http://roos.smugmug.com/gallery/5128593_8y3Kz#309820810_mjaBG
LEUK!

En ook leuke alle verhalen te lezen, lekker nagenieten ... :)




Offline member

  • Hosternokke!
  • *****
  • Berichten: 169
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #64 Gepost op: 15-06-2008, 15:07 »
Mensen ik heb genoten van alle foto's en verhalen..................geweldig wat jullie allemaal beleefd hebben  ;)
We blijven gazzzzzzzzzzzz geven!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #65 Gepost op: 15-06-2008, 17:23 »
Zeg Hamster, laten we het er maar op houden dat de Roemenen weinig verstand van motoren hebben . . .

Zegt hij die niet eens een foto kan plaatsen!   :P :P :P
Hamster heeft gewoon de beste fiets!  ::) ::) ::)

Speciaal voor Peter nog maar 'ns  :D :D :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #66 Gepost op: 15-06-2008, 18:36 »
Ja ja, je blijft lachen . . .
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #67 Gepost op: 15-06-2008, 22:29 »
Vrijdag 6 juni 2008  dag 9 Satu Mare(Ro) naar Dobra(Sl)

Vandaag  is de dag dat we Roemenië achter ons laten en ik kan niet anders zeggen: prachtig land! Ik zal het missen en m`n gevoel zegt dat het niet de laatste keer is dat ik er geweest ben.
Eerst moeten we ons door de stad wurmen richting Petea waar we de grens overgaan, Hongarije in. Op zich saaie doorgaande weg maar in Roemenië zijn doorgaande wegen wegens het rijgedrag van de gemiddelde Roemeen niet echt saai te noemen. We komen bij de grens aan, laten ons paspoort zien, de douanier kijkt even vluchtig naar onze helm en zegt dat we door mogen rijden. Dat gaat makkelijk. De eerste stukken Hongarije zijn verbindingsroute maar van het bochtige soort. Ook Hongarije is een prachtland om doorheen te rijden. Alhoewel het veel platter is dan Roemenië  en Slowakije heeft het qua offroad iets wat beide andere landen veel minder aan ons lieten zien: zandpaden!!!! Heerlijk. Deze vrijdag zijn de omstandigheden perfect: het zand is net iets te vochtig om te stuiven maar is veel te droog om nat te zijn. Wat kan je geweldig doorkachelen hier, ontzettend mooi. Ook de typische karrensporen zoals wij die kennen in Zeeland en Noord-Brabant zijn er aanwezig.

Ook hier val ik weer terug op foto`s van Roos en Peter van der Sanden, die hebben er ook wel een handje van om op de goede plekken te staan.

Ria de bocht door:


Klei:


Heerlijk rijden hier. Een stop bij de controlevraag leverde een interessant gesprek op met de bewoners van het desbetreffende huis. Zij kwamen niet verder dan Hongaars, ik niet verder dan Duits maar ze snapten waar we mee bezig waren en keken hun ogen uit. Erg leuk en erg vriendelijke mensen. We reden over prachtige paden verder. Deze foto van Martijn illustreert dat mooi:



We gingen lekker vlot richting de Slowaakse grens en hadden nog een paar kilometerslange karrensporen voor de boeg. Ik ging lekker en snelde de groep vooruit. Op een gegeven moment merkte ik dat Max een tijd achterbleef dus hield ik halt. Ria passeerde me en in de verte kwam Max aan met in z`n kielzog Ard Paul op de Africa Twin. Het tasje wat Max op z`n motor had bleek losgegaan en hij moest dat even fixeren. Toen ze allebei voorbij waren ging ik weer rijden maar doordat Ard Paul een iets ander tempo reed dan ik moest ik hem voorbij door het andere spoor. Ik bleef net met m`n voet haken in een harde kant van het spoor en m`n rechtervoet klapte dubbel tussen m`n stepje en de grond, richting het achterwiel. Een enorme pijnscheut, ik kreeg een spontane wegtrekker. Toch maar doorzetten, alleen staan was er even niet meer bij. Aan het einde van dat pad stonden Ria en Max te wachten en vroeg ik toch maar even om de noodvoorraad Ibuprofen want de pijn was niet te harden. Dat is ook rally rijden, doorzetten als het moet. Nog even tanken in Hongarije, komen we bij een tankstation waar de stroom telkens uitviel, dat was nog interessant pinnen en de goeie man bleef ons maar in het Hongaars aanspreken.

De grensovergang is mede dankzij dat Europa gebeuren een formaliteit, ook daar, dus in geen tijd reden we weer in Slowakije. Ik heb wat Slowakije betreft een gemengd gevoel overgehouden. Het is een prachtig land, je kan er erg mooi motorrijden maar de mensen, die zijn heel anders dan de Polen, Hongaren of Roemenen. Ook hier weer kinderen die stenen gooiden of de middelvinger opstaken in plaats van juichen. Enfin, we zijn ook weer bijna thuis dus kunnen we weer een beetje wennen!

Deze dag hebben we 2 proeven, in Slowakije. De eerste proef is een pure navigatieproef en die moeten we zo snel mogelijk afleggen. We zijn een team met Max kool en Max had de draad van het op GPS rijden goed opgepikt, deze navigatieproef ging ie als een speer. We moesten een berg op rijden en dan op graden en afstanden navigeren. Soms reed je dus door velden heen maar dat heeft toch wel iets:

Foto`s Peter van der Sanden:




Het weer was nog droog, het zag er niet heel goed uit maar mits we snel genoeg waren zouden we toch wel droog aan moeten kunnen komen. We kwamen hier en daar wat mensen tegen en sommigen bleven achter ons hangen zodat we redelijk vlot bij CP 2 aankwamen.

Bij CP2 zei Margot ons al dat de skihelling erg glad was en dat we het voorzichtig aan moesten doen. Toen was het nog droog... Alles bij elkaar een proef van nog geen 14 km, eitje dachten we nog. Enfin, wij beginnen aan de proef en alles gaat eigenlijk best aardig. Het begon te regenen maar even doorzetten en we zijn er. We merken pas echt wat van de nattigheid als we een pad met dikke vette blubber omlaag moeten rijden. Dat spul hier blijkt wel erg glad. Verder langs een bosrand en dan volgens het roadbook een pad in: "Bad Road into forest". Ria reed voor me en durfde het vanwege de gladheid en de her en der verspreid liggende grote keien niet aan om het rijdend op te lossen. Peddelen met korte pootjes in oneffen geulen is het ook niet helemaal. dus liet ze hem een paar keer omdonderen. De motor lag zo onhandig dat ik moest helpen tillen. Dat ging wel goed, maar het vreet energie natuurlijk. Max was al naar boven gereden  maar toen wij wat achterbleven koos hij, terecht (omdat hij gehoord had dat we niet alleen waren), voor het klassement.

Intussen waren we met z`n vijven (Allan, Karel, Ton, Ria en ik) aan het ploeteren op dat stuk. Komt er plots een Africa Twin naar boven gereden. Ja ho even, dat kan helemaal niet. Bleek het Gerjan te zijn die met de motor van Ard-Paul naar boven kwam (en Ard Paul op de KTM van Gerjan, de smiecht >:-) )
Enfin, met z`n allen toch de weg naar boven  richting het kruis, en daarna de weg volgen richting de skihelling. Wat een marteling. Het was zo glad en we waren koud, nat en moe dus de het was meer brommers roap`n dan brommers rie`en. Ik dacht dan nog slim te zijn door in het hoge gras naast het pad te gaan rijden, ligt er toch wel een stuk boomstam zeker waar ik schuin tegen aan rij? Super stom maar ja, je rijdt op je tandvlees en je wil de makkelijkste weg, dus kan je weer je brommer roap`n. Uiteindelijk hebben we een goeie 2 uur gedaan over nog geen 14 kilometer. M`n GPS was uitgevallen, geen stroom meer en accu leeg. Kom ik alleen beneden aan, sla ik rechtsaf. Kom ik in een dorp waar ik niet weet waar ik ben terwijl ik naar hotel Dobra moet. Toch maar even in m`n beste Slowaaks vragen en ja hoor, terug rijden en dan kom ik er vanzelf. Doorweekt en onderkoeld en met een mank pootje kom ik aan bij het hotel waar ondertussen iedereen al gearriveerd is. Omdat ik er blijkbaar nog niet was is Gerjan weer teruggereden om te zoeken, moordvent ;-).

Het hotel blijkt een voorheen vervallen ski-resort te zijn dat opgeknapt wordt. Onze kamer word ons toegewezen maar helaas, douche en toilet zijn op een gang. Blijken die ook nog eens geen warm water meer te hebben. Ik kruip snel even in bed omdat ik lig te rillen van de kou. Gerjan zegt dat de douche op zijn kamer wel warm is dus daar kan ik gebruik van maken. Dat klopte... precies 1 minuut, toen werd het weer koud. Enfin, maar snel afgedroogd en Tjerk, de medicus van dienst opgezocht. Deze controleerde mijn enkel en stelde vast dat ik m`n enkelbanden had verrekt. Vervolgens werd ie ingetapet, meer uit voorzorg zodat ik de volgende dag nog een beetje probleemloos kon rijden.

De maaltijd was interessant, het restaurantgedeelte bleek te weinig zitplaatsen te hebben om ons gezelschap te bergen (belooft nog wat voor volgend jaar als ze met een groter gezelschap de OER willen aandoen) dus de overblijvers konden helemaal niet verkeerd op het overdekte terras eten.
De avond bleek erg gezellig, er was een soort feest met mooie Slowaakse dames en sommige heren van ons gezelschap hadden ook wel trek in een feestje. De foto`s hiervan publiceer ik niet, what happened in Dobra stays in Dobra :-)
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #68 Gepost op: 16-06-2008, 02:41 »
Zaterdag 7 juni 2008  dag 10 Dobra(Sl) naar Wierzynka(Po)

Ik schiet wakker met het idee dat vandaag de laatste rallydag aangebroken is. toch wel erg jammer, de tijd is zo snel gegaan! Alles weer opruimen, de motorkleren blijken helaas nog net zo nat te zijn als toen we ze gister uittrokken, dat wordt geen pretje. Een blik uit het raam vertelt ons dat het regent... plots toch veel zin om weer in bed te kruipen.

Het ontbijt, daar kunnen we kort over zijn, heel veel brood! Iedereen een bord met daarop 3 knakworsten, een kwak mosterd en een kwak ketchup. Ik moet zeggen, erg origineel! Ria van de Capelle Stampers bekijkt het zo eens, staat op, loopt naar de keuken en ik weet niet precies wat ze gezegd heeft maar het werkte, ze kreeg een bord aangeboden met kaas en vleeswaren haha. Neeeeee, over dat ontbijt hebben we nog lang nagepraat.

Nog een laatste blik uit het raam, nog steeds regen. Op de trailer staan de 4 motoren die de eindstreep niet rijdend halen: de Xchallenge van Roos (mogelijk kapotte krukas), de HP2 van Peet (lekkende keerring tussen blok en bak), de LC4 van Richard (kapotte carb) en de F650GSDakar van Broken Thumb, o nee, Martijn. De motor doet het nog wel maar Martijn`s duim niet meer. Het pechduiveltje is hem gedurende de OER blijven achtervolgen maar z`n positieve instelling liet hem nooit in de steek, klasbak!
Klei heeft m`n door valpartijen geteisterde DR650 gisteravond nog even opgelapt. handels weer rechtgezet, voorvork ook. Ik kan er weer tegenaan!



De kratten in de truck gezet en eens gekeken wie er de route gaat rijden en wie er quasi linea recta naar Wierzynka rijdt: Marten, Rogier, Max, Dirtmaster, Joost, jeroen en lange Jan hadden het wel gehad en met hen vertrokken we voor wat later bleek een prachtige route naar base Camp. Even na vertrek zagen we aan de rechterkant de eerste proef die zo leek het afgelast werd wegens te glad voor een enduro kampioen (Gerben Vrugging).

De route die Marten en Rogier ons voorschotelden bleek niet mis zeg, heerlijk zigzaggend tussen de heuvels, het leek Luxemburg wel af en toe. De wegen werden droger en we reden lekker richting de grens met Polen. Ik begon steeds meer het idee te krijgen dat ik een lekke band had en Max, die achter me reed, zag ook al rare bewegingen in de bocht. Hij vermoedde het achterwiellager. Die vermoedens kwamen al snel uit. Bij lage snelheden begon m`n achterwiel steeds meer te zwabberen maar met zo`n 90 km/u hield het gyroscopisch effect het wiel recht en het lager zo goed als onbelast. Gelukkig voor mijn motor werd de weg steeds rechter want bochten werden steeds meer een avontuur. Toe we in Wierzynka het bivak inreden was m`n achterwiellager dan ook volledig aan pent. Gelukkig precies tot het einde volgehouden.

Aangekomen in Wierzynka gelijk even naar de car wash aan het begin gereden. Schoonspuiten en opladen. Daarna heerlijk chillen. Lekker ervaringen uitwisselen, onderling foto`s bekijken, genieten van een goede maaltijd en `s avonds de "prijsuitreiking". Helaas moest iedereen  eigenlijk redelijk vroeg naar bed want wij vertrokken om kwart over 6 alweer.

Zondag 8 juni 2008 Dag 11 Wierzynka (po) - Terneuzen (NL)

Om 6 uur de wekker gezet, alleen het hoognodige op de kamer, en om kwart voor 6 stipt liepen we richting het blik. Klei stond al te popelen (sinds ie verkering heeft wil ie heel graag naar huis, ook tijdens de OER was ie af en toe een knorrepot maar geeft niet hoor Mark, we snappen het wel ;-) ) . De auto in en gaan. Wat is het raar om na 8 dagen intensief motorrijden weer in een blik te zitten. Eigenlijk vonden we het allemaal veel vermoeiender dan de rally! De reis verliep erg voorspoedig, onderweg haalden we hamster en Richard nog in dus we zaten op de goede weg. Overdag door Duitsland rijden deed ons vermoeden dat sommige gebieden wel erg leuk motorrijden zijn met een wegmotor. De snelwegen zijn er in ieder geval een heel stuk minder saai als bij ons. In ieder geval veilig weer aangekomen in Terneuzen rond half 11 `s avonds na Klei in `s Heerenhoek te hebben afgezet.

Rest mij niets anders te zeggen dan: Organisatie en vrijwilligers en alle deelnemers: van harte bedankt. We hebben met z`n allen een pracht tijd gehad en dat kon alleen dankzij de vlekkeloze organisatie, de fantastische vrijwilligers en de spirit van alle deelnemers. Wij (Ria en ik) vonden het geweldig om aan deel te nemen, het was onvergetelijk!

Mensen: top!!!
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #69 Gepost op: 16-06-2008, 15:23 »
Nog een poging wat betreft de gele jas van DJ F en G V

Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #70 Gepost op: 17-06-2008, 08:11 »
Voor alle OER Gangers: mijn foto's staan op: http://simmetje.hyves.nl/album/27698267/Oost_Europa_Rally_2008/C6X6/
en die van Alexander op: http://picasaweb.google.nl/alexander.muller.foto

Groeten,

Rob
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #71 Gepost op: 17-06-2008, 22:40 »
Het blijft toch heerlijk nagenieten dankzij de verhalen en de foto's. Heerlijk  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #72 Gepost op: 22-06-2008, 13:07 »
heerlijk die stilte daar. (maar ja dan moet ik er weer doorheen kwaken  :-X )

http://video.google.nl/videoplay?docid=-6908264566833727595&hl=nl


Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #73 Gepost op: 22-06-2008, 13:14 »
wow, goede sfeer impressie kim! Thums up  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #74 Gepost op: 22-06-2008, 22:35 »
heerlijk die stilte daar. (maar ja dan moet ik er weer doorheen kwaken  :-X )

http://video.google.nl/videoplay?docid=-6908264566833727595&hl=nl



Geeft niks dat je ff kletst Kim, juist deze beelden missen we nog wel eens in een verslag.
Bedankt hiervoor.

Grz,
Peter