Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 926089 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #330 Gepost op: 07-03-2009, 11:23 »
Eigenlijk gewoon zonde dus. Je verkleint je rijbereik voor een fiets die toch al zat vermogen heeft en juist het rijbereik is het enige echte probleem.
 
Gerben, misschien handig om te proberen ik weet dat TuneBoy ook een mapping heeft voor de 690 aftermarket pipes met lambdasensor. Heb alleen geen idee wie er in NL zo'n apparaat heeft met KTM stekker (had m wel eens willen proberen op de 990)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #331 Gepost op: 07-03-2009, 13:36 »
Nilzz, ik ga na de Tuareg op zoek naar een 'tuneboy'of dergelijke.

Ik zei ooit: Ik koop pas een injectiefiets als ik bijde software mag... die regel hebik laten vallen, omdat ik de 690 wel erg mooi vond, maar nu wordt het idd tijd om dat statement alsnog in te willegen: Ik koop dus vrij zeker wel zoiets, en dan ben je meer dan welkom om ook eens met de 990 mapping te spelen.

Ik moet alleen effe rustig uitzoeken wie wat biedt: In principe wil ik zelf ook een mapping kunnen maken... ik weet niet of dat met de tuneboy kan.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #332 Gepost op: 07-03-2009, 19:32 »
Tja zo bedoel ik het niet helemaal, maar als KTM zelf (Of Akra zelf, wie het ook doet) alleen een mapping levert die zonder lambdasensor werkt en slurpt vind ik een beetje zonde
Maar met die akra heb je dus ook maar 1 mapping, rijdt die dan vergelijkbaar aan sport of aan standaard?

Vandaag even gespeeld vlakbij thuis, even op stand 2 gezet en ik moet zeggen in dat mulle zand vind ik m zelfs makkelijker op de sportmapping, had ik niet verwacht. En Marten, je moet m binnenkort weer eens proberen als ie op goede noppen staat!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #333 Gepost op: 07-03-2009, 19:37 »
volgens mij heb je nog steeds 3 'settings' als je met akra-mapping rijdt. Maar Niek weet het.. maar die is weer eens in de sneeuw.

Maar ik heb nog alles stantaard, en dat laat ik ook effe zo. Akra-mapping vind ik niet meteen beter. Helaas weinig tijd om te testen.

Alleen op standard setting vind ik hem verschrikkelijk nalopen, veel te weinig remmen op de motor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #334 Gepost op: 07-03-2009, 21:17 »
Ja ik weet wat je bedoelt, moest ik ook aan wennen. Dus de sportmapping heeft meer motorremming? Trouwens over het terugschakelen, heeft iemand hier al eens dat gekke anti-hop koppelingding in actie gehad? wil nog niet te veel raggen ivm inrijden maar lijkt me erg vreemd zo'n ding in het terrein te gebruiken (altijd gedacht dat het een asfalt uitvinding was). Maarja als de motor maar niet te schraal loopt, maar dat zal toch wel meevallen zolang je die db killer er in houdt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #335 Gepost op: 07-03-2009, 21:40 »
Mocht vandaag ook even op de 690 van Nilzz (eigenlijk Toon!) rijden.
Wow wat een power zeg! Het is niet alleen een prachtig opgebouwde motor, maar hij gaat ook super van z'n plek! Grip was met de standaard TKC's in het zand niet zo optimaal. Ben benieuwd of je het voorwiel naar beneden houd met goed noppen  :o  Hij stond ook nog in de "soft"mapping zei Nilzz. Vond 'm wel wat laag van voren (maar ik kwam van m'n rally-525) en vond 'm nogal nerveus sturen (miste echt een stuurdemper!) Vering zo standaard al super, maar vooral de power is ongekend! Ik snap nu goed waarom er zoveel van die 690-ers door ARM-ers gekocht worden  :P
Opvallend groot verschil t.a.v.de power van m'n "oude" LC4 adventure wat toch ook een goed ding was. Supermachine Toon! (en al die anderen  :D  )

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #336 Gepost op: 08-03-2009, 09:52 »

Ik moet alleen effe rustig uitzoeken wie wat biedt: In principe wil ik zelf ook een mapping kunnen maken... ik weet niet of dat met de tuneboy kan.


Heb dat voor m'n Tiger wel 'ns uitgezocht, in principe kun je alles zelf regelen of al uitgedachte mappings laden, of een combi van beide. Zelfs de besturing van je benzinemeter, snelheidsmeter en meer geintjes. Het werkt alleen per motor want je moet een licentie kopen die maar voor 1 motor te gebruiken is. Dus even andermans 990 er aan hangen lukt niet (hacks en zo daargelaten).
Het meest lastige is bepalen wat de invloed is van het sleutelen aan al die veldjes, zonder Dynobank of dergelijk spul.

http://www.tuneboy.com.au/TuneDownloads/TunesKTM.html
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #337 Gepost op: 08-03-2009, 12:17 »
Zo even 3 dagen puzzelen en houtje touwtje hobbieen..... ;)
 
Vanmiddag eerste shakedown in Alkmaar eo.... :P

 

 

 
ps heb nog 1 of 2 van deze "harde" leger proof rallytassen (9,50 euri)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #338 Gepost op: 08-03-2009, 17:57 »
Vandaag de LC8 excels geprobeerd, past helaas niet, voor kan met bussen maar achter is te breed..
Weer even op het plekje gereden, en het was echt super druk! tientallen van die grote crosser bussen overal dus het zal niet lang meer duren :-\ Pap vond m ook veel makkelijker in het zand op sport ipv normal mapping, gewoon veel betere respons. Stuurt als een DRZ en drift als een LC8  8)

En inderdaad, snel de echte noppen er op zetten ben ik heel benieuwd naar! Maar eerst nog even 400 kms braaf rijden :)
Ook even de nodige statische veerwegmeting gedaan en er moet absoluut een hardere achterveer op! dat ding staat stijf opgeschroefd nu. :confused:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #339 Gepost op: 08-03-2009, 23:42 »
Dirk, hoe heb je dat tassie achterop vastgezet?

Nilzz: dank, ik zal ook eens vering meten. Achter mag wel iets slapper zijn dan voor.
ps.: dat een LC8 achterwiel niet past had ik je ook zo kunnen vertellen :-). (ik kan je inmiddels vrij goed vertellen wat wel en niet past  ;D ;D)

nog effe paar daagjes sleutelen:

- Documentatie verzamelen: AF

- carterbak: AF
- watertankje: in progress

- Electriek: bijna af:
- Universeel lichtschakelaar erop: AF: licht kan nu ook uit!
- koppelingsinterlock: eraf
- Standaard schakelaar + Sensor gefaked: AF
- SAS klep fake-stekkertje : AF

- uitlaatkapjes van Carbon: AF
- Tankdop: AF
- luchtilter: oplossing voor handen: effe wachten op nieuwe filterbak: was iets mis met de originele
- rallyopbouw: in wording (nog het meeste werk !!!)
- Balhoofdklem: AF
- stuurdemper: AF
::) ::)

- tasje ??  ;)


Misschien interessant: Alles wat ik nu maak/verander wil ik ook wel aanbieden aan anderen, maar ik moet eerst effe zelf de zaak afhebben voor de Tuareg.... oeps, volgend weekend inleveren!

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #340 Gepost op: 09-03-2009, 10:24 »
Dirk, hoe heb je dat tassie achterop vastgezet?


4x bout door het spatbord. Hierop de tas rechtstreeks (met brede ringen om de bouten heen) erop gezet. Door de vorm (licht gebogen om de ronding van het spatbord heen en de enigzins toelopende achterkant waardoor hij achter smaller is) en het materiaal (harde koker) blijft hij perfect zitten. 8)
 
 
 
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #341 Gepost op: 09-03-2009, 11:38 »
dee_dee_dirk, hoe heb je het roadbook gemonteerd? Met de EXC roadbook houder of zelf iets gemaakt? Ik heb de 'normale' versie waarbij waarschijnlijk de snelheids meter etc in de weg zit...


Post Merge: 09-03-2009, 11:52
Van de Tuneboy website;

Citaat

KTM USB STARTER KIT
For Keihin ECU(KTM  version), this includes the USB TuneBoy cable, diagnostic software and one  TuneEdit key, This is everything you need to make custom maps and diagnose  faults for your KTM . This supports the 990 SuperDuke, Adventurer 990 and will  soon support the new 690 SuperMoto[/qoute]


Als ik het goed begrijp kun je dus echt fysiek de ecu 'flashen' en hoef je geen los doosje in de kabelboom te integreeren.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #342 Gepost op: 09-03-2009, 13:36 »
heb gewoon de bestaande "kit" gebruikt als basis. Daarop heb ik zelf wat gehobby losgelaten.

 
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #343 Gepost op: 09-03-2009, 13:45 »
Zo te zien de "oude "versie roadbookframe.

Ik heb de nwe versie die er binnenkort op gaat.
Ik moet nog uitzoeken of ik de afstandsbediening van het KTM tellersetje over kan bouwen vanLC8 naar de 690.
Heeft iemand dat er al opzitten?
Dan heb ik gelijk een tweede set tripmeter.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #344 Gepost op: 09-03-2009, 14:51 »
Hallo,
Ik rijdt momenteel op een "new" Ténéré en een Lc 4 Adventure uit 1999, maar ben zeer geinteresseerd in een 690 Adventure. Ik was vandaag bij KTM team west om wat onderdelen te kopen voor de Adventure met het oog op deelname aan de Raid de l'Amitié. Daar konden ze mij vertellen dat de Adventure op de lange baan geschoven is, maar dat er wel een rally/adventure kit komt voor de enduro. Ik vroeg nog of ze misschien de rally light-kit bedoelden, maar het ging echt om een kit voor de enduro. Ze hebben mijn e-mail adres genoteerd en ik hoor er nog van zodra er meer bekend is.
 
Groetjes