Ik heb tegenwoordig een xr650r "erbij" naast mijn husaberg 450.
Ter vergelijking..die 450 is net een 2takt vergeleken met de xr... maar dan zonder mengsmering.
Het is eigenlijk gewoon een xr600 maar dan alles beter, sneller, lichter, stabieler.
Met een fcr41 carb heb je een middengebied waar je U tegen zegt.. echt krachtig vanaf onderin.
Ik heb er een ktm adventure achterwiel met transmissiedemper in gebouwd laatst..en hem zwaar vertand (15:42). rijd ie op de weg ook fijn met enduro wielen.. 120 gaat gewoon prima zo.
En een set SM wielen... dat werkt perfect met de xr. Ding is superstabiel omdat hij is gebouwd op hoge snelheid met een stijf aluminium frame.
Verder is alles simpel, betrouwbaar (zit niet eens een accu in) bulletproof en stevig en ik vind het ook een mooie motor.
Een vd laatste eenpitter motoren die zowel een "race" blok & betrouwbaarheid heeft.
Eigenlijk is alleen een ktm 690 enduro "beter" als dual sport.. met name het weg gedeelte ivm de 6 bak, e-start en standaard transmissie demper in de naaf. Bij de xr moet je dat allemaal zelf erop klussen...
Kwa vermogen ligt het niet ver van een xr650r. Een standaard 690 heeft ook maar 50pk op de testbank.. met nieuwe mapping en uitlaat kun je er wel 65pk uithalen.
Maargoed, daar betaal je ook 2,5 keer zoveel voor...