Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 388050 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #240 Gepost op: 18-11-2006, 12:27 »
Testen van de Highland zijn redelijk. Verkrijgbaarheid van onderdelen kan wel eens een probleem zijn...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #241 Gepost op: 18-11-2006, 18:38 »
Als je er een wilt, Ben van Erp is de importeur en de prijzen liggen rond de 15.000,- Euries :'(

huh

Ik heb wel eens zo'n ding in Zwartebroek gezien, maar niet bij Ben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #242 Gepost op: 19-11-2006, 08:05 »
zelfs twee 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #243 Gepost op: 19-11-2006, 11:52 »
Ongeveer 2 jaar terug kon je deze meenemen voor 8 duizend eur (zonder kenteken)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #244 Gepost op: 27-11-2006, 14:46 »
denk dat de eva diesel voor mij aardig dicht bij de ultieme allroad zal komen. Hoofddoel is bij mij reizen. Offroad moet kunnen maar trailpaadjes vind ik voor een allroad minder belangrijk.
Zeer individueel op te laten bouwen ( ook wel individueel prijsje trouwens)
DIESEL blok wat mij persoonlijk een groot voordeel lijkt tov benzine. Koppel met hoofdletter K, zuinig en overslijtbaar. zeer onderhoudsvriendelijk. Cardan en goede veerelementen.
Mischien wat zwaar maar dat ben je met bepakking altijd wel. Ander topkuipje en ander prijsje ben ik verkocht. :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #245 Gepost op: 27-11-2006, 14:55 »
ff stomme vraag misschien, maar is diesel een beetje in alle landen ruim verkrijgbaar??

Want die EVA diesel lijkt mij in dat geval ook wel een geweldige reisfiets.....

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #246 Gepost op: 27-11-2006, 15:03 »
Niet dat ik in "alle" landen ben geweest (nog veel te weinig eigenlijk  :() maar voor mijn gevoel is diesel evengoed zoniet beter verkrijgbaar als benzine. Al het vrachtverkeer, bussen, soms ook treinen rijden erop. Zelfs in weinig ontwikkelde landen. En anders is er wel petroleum of iets soortgelijks waar mensen op koken.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #247 Gepost op: 27-11-2006, 17:37 »
precies: Diesel is altijd te krijgen, als is het maar landbouwdiesel... en een diesel loopt ook op slaolie....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #248 Gepost op: 27-11-2006, 17:39 »
Bewgint steeds interessanter te worden  :D

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #249 Gepost op: 27-11-2006, 17:49 »
Bewgint steeds interessanter te worden  :D
De geïnteresseerden ik tot nu toe gesproken heb, willen hem zeker ook voor woon-werk gaan inzetten. Met de huidige brandstofprijzen, het gunstige verbruik, de (voor een motor) extreme onderhoudsintervals is het gewoon een stuk voordeliger. Verder betaal je geen extra wegenbelasting zoals bij een auto.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #250 Gepost op: 27-11-2006, 18:54 »
ik wacht nog wel even tot dat dieselblok uit de klr betalbaar word

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #251 Gepost op: 27-11-2006, 19:19 »
Klein detail. De huidige diesels willen eigenlijk alleen maar heel hoogwaardige diesel... Zeker met common-rail techniek...

Dussssss...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #252 Gepost op: 27-11-2006, 19:30 »
Klein detail. De huidige diesels willen eigenlijk alleen maar heel hoogwaardige diesel... Zeker met common-rail techniek...

Dussssss...

das waar die lopen niet op slaolie, wat je met een golf2 bijv wel nog kunt maken 
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #253 Gepost op: 27-11-2006, 19:35 »
Er komen drie mappings op die je met een schakelaar op het stuur kan bedienen. Bij de "rustigste" keus lever je wat vermogen/koppel in maar kan je wel op (bijv.) aardige plantenolie rijden. Maar d'r zit natuurlijk een ondergrens in qua kwaliteit brandstof.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #254 Gepost op: 27-11-2006, 19:44 »
der is altijd een ondergrens... maar toen het nodig was liep de XR in rusland ook op '71 octaan benzine :-)

(geen gasgeven.. want dan pingelt ie   :-X )